Hundägare och puckad.

Ja idag skulle vi ut på lekplatsäventyr. Jag och Malin tog med oss alla våra barn och gick ut i det vackra  höst vädret.
Vi tog med oss fika och vi skulle ha det mysigt.

Knallade iväg upp till ekbacken och barnen lekte och gnällde lite omvartannat. Tim, Gustav och Viktor gick ut ca 20 m utanför det "officiella" lekplatsområdet. Det är ju fin skog som finns där, perfekt för barn, mycket bär, pinnar och annat att plocka. Dessutom ligger ju dagiset alldeles nära.
I vilket fall så ser jag två hundar som närmar sig ungarna, och innan jag ens hiner resa  mig så skriker både Gustav och viktor. När jag närmar mig så ser jag att en hund står uppe i nyllet på Gustav och den andra hunden har fällt Ville och står över honom. Jag springer så fort jag kan de meterna som var, och föser bort hundarna och Malin kommer efter och hjälper till att vråla och föra bort hundarna. Och ägaren då??
Jo han stod som ett fån tio meter bort och höll en tredje hund i koppel. Och det lustigaste var att de lösa hundarna hade inte ens ett halsband. -Du får hålla i dina ungar, säger han till mig. På en lekplats????
Nä inte ens kunde han kalla till sig hundarna medan jag hjälpte barnen upp, utan vi fick gapandes försöka få bort dem. Jamen så kalla på dina små älsklingshundar då, och som enligt hans utsaga var såååå väldresserade (jo men visst)

Jädrar i min lilla låda vad jag blev förbannad. låta okopplade hundar springa på en lekplats, där man VET att det finns barn. -Jamen, de älskar barn, säger han som om det skulle vara nån ursäkt. Jamen, om man vet att man har en hund som älskar barn, då kanske man inte skall låta dem springa lösa på en lekplats om man inte vill att de skall ge sig på barn.?

Eller?

Jag skällde ut honom efter noter i alla fall, och han försökte ju sen att liksom ursäkta sig och att bli vänner s.a.s.
Tillslut, när jag hade förklarat min ståndpunkt och han hade liksom ursäktat sig så fick killarna klappa hundarna i normal ordning. Men Viktor ville absolut inte.

Sen var det dags att gå hem och stoppa killarna i badet för att värma upp dem lite... det var ju rätt kallt ute fast även med vantar och allt så var de små fingrarna kalla.
brrrr. Jag frös med.
När vi kom hem så tyckte Gustav att det var bad-dax med en gång så han gick in i badrummet. Men vi skulle äta först och när jag kom in i badrummet efter maten så hade ju käcke Gustav hällt ut en stor flaska schampoo i badkaret.


Notera det apfula badkaret som snart skall åka ut!

Här får pappa Pär städa. Två små knattar som vill hjälpa till.

och här får ni notera det apfula kaklet som också snart skall ut!!!

Jag har många fler apfula saker som skall ut så är det nåt ni vill ha så säg till.....(fniss)

Nu skall jag ta och gosa med Hugo.
Hej hej.
//Lotta

Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Linda

Som hundägare blir jag sååå ARG när jag läser om dessa hundägare...spelar väl ingen roll OM hunden är väldresserad och gillar barn, det varkar ju som om hunden dissade husse och istället gick på barnen...förstår jag hade oxå blivit ARG

Fina familjefoton.....från ditt APfina badrum med en apliknande MAN eller nä det var det ju inte haha

2007-10-20 @ 21:31:25
URL: http://aragon.blogg.se

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0