Nu är helgen slut. plötsligt.

Själv kom jag ju hem efter nattens värv i lördags morgon, trött  som en utfiskad torsk, larvade ner i källaren för att sova i gästrummet. Ah, gääääsp. Nu skall jag sova gott.
Trodde jag.
Vaknade typ varje halvtimme, tills jag vakande helt av små käcka drillar av barntjut från ovanvåningen. Då var klockan halv tolv, och det var bara att knalla upp.
Jag såg helt knasig ut.
Helt svullen i nyllet med trehundra extra rynkor i ansiktet. Var inte så snygg, nej.

Resten av lördagen avlöpte utan större blessyrer eller incidenter, jag har inte mycket minne av det bara. Sviter från natten antar jag.
På kvällen gick Pär hem till Palle med Hugo och grillade. Själv var jag inte supersocial utan somnade på soffan lite i nio.
Men det var skönt. Har sovit som en stock (och det är ovanligt) hela natten. Har inte ens vaknat när killarna kommit in, vilket de uppenbarligen hade då de låg där när jag vaknade.
Men men.
Sedan åkte Pär till jobbet imorse, och vi har haft en trevlig hemma dag, med extremt gnälliga barn. Jag tror att de kanske håller på att bli sjuka, vem vet. vi får se.
Nu har de somnat (tio i sex) underbart, och Hugo sitter och äter kvällsmacka och glor på 5 myror är fler än 4 elefanter.
Skönt.
Imorgon är jag ledig, Pär sover efter natten och jag tror jag skall fixa lite på huset.
Leif har varit här och grundmålat panelen som skall upp på fasaden (tack) och Gittan har tagit lite tvätt och  putsat mina källar fönster (tack)
Finfint.
Nu skall jag titta på resten av programmet med Hugo och sedan är det godnatt för honom och godnatt för mig oxå tror jag. Åtminstone på soffan.
Ha det gott
//Lotta

Vad tycker du då?...

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0