Tillbaka från de döda. Eller sövda i alla fall.

Jupp.
Nu är jag hemma.
kom hem igår.
Alla (nästan) inre organ i behåll. Några försvann under operationen. Plopp, så var de ute.
Nu blir det inga mera barn.
Nähä, tänker du. Nähä, tänker jag.

Inre dialog:

-Det räcker väl med tre fina pojkar?
-Joho då.
-Men man vet ju aldrig om det skulle kommit en liten liten sladdis om några år...
-När jag väl fått börja sova på nätterna??
-Jamen, hade det inte varit lité myyysigt då? En lite gullig ullig beeeebis som man kan snosa på.
-Då kan jag låna en kompis bebis i såfall.
-JaJAJA. Jag förstår vad du menar. ......     Men en lite gullig tjejja som man kan ta på fina klänningar.
-Vad är det som säger att nån av pojkarna inte vill ta på sig klänning då?
-Tycker vi avslutar den här dialogen (monologen) nu.
-Ja, tack. Vad är det på teveidag?

Jag ligger lite på sofflocket idag. Blev yr i mössan när jag bäddade pojkarnas sängar. Och varför skulle jag göra det, kan man undra vet inte.
Men svärmor är här och städar. Och alldeles nyss kom Leif in och skulle börja spackla. Inte kan väl jag sitta sysslolös då?
Känns ju helt fel.
Kanske jag skall ta en promenad. Liten. Bara i trädgården.

dessutom är jag hungrig.
Jätthungrig. Jag menar, sjukhusmaten blir man ju inte mätt på. Den vär läskig. Fast jag mådde ju illa hela tiden, så den kanske var läskaig bara därför.
Hm.
Svåra tankar. Bästa att lägga sig lite. Nu mår jag illa igen. det känns som om nån har kört ett par tre svärd genom bukväggen på mig.
Vilket i och för sig de nästan har. Tre stålpinnar i alla fall. Spetsad. Uppblåst som en ballong.
så här:
Foto: JACK MIKRUT. COPYRIGHT SCANPIX

Se vad personalen står och glor på ens inre organ, utan medkänsla verkar det som.
Men det här är ju inte från min operation. På min operation stod alla och snyftade och höll varandra i handen.
Typ.

Nä nu måste jag äta nåt.
Tips?
//lotta  2 hg lättare.

ps jag avskyr endometrios.

Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Linda

Hua lät inte skoj att få ligga på operationsbordet..tur att de stod och snyftade *haha*

Hopppas Du kryar på dej snart

2007-10-15 @ 21:49:47
URL: http://aragon.blogg.se

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0