Tillbaka i Smålandet.

Nu har vi kommit hem från Göteborgsresan.
Jag vet inte hur många gånger jag frågade Hugo om han inte ville flytta hit, och jo, det ville han gärna.

Vi åkte in till Växjö på lördags morgonen, Hugo i tron att vi skulle gå och fika. Han blev lite förvånad  över att farmor kom ner till oss strax efter sju på morgonen för att passa grabbarna.
Men intet ont anande så släppte de av mig vid stationen och gick och parkerade bilen. han undrade ju förstås varför jag hade med mig en stor väska, men jag sa att en jobbarkompis skulle komma med tåget och hon ville låna den så vi skulle bara gå och lämna den till henne. Tåget kom in och Hugo och jag gick på i ena vagnen och Pelle smög på i den andra. Vi "letade " efter jobbarkompisen. Plötsligt så börjar tåget gå och Hugo ja, han bara gapar. -Men mamma, vi måste ju gå av, säger han, men då får han se Pär som sitter i en stol. Vi sätter oss och han är lite upprörd över att vi inte hann gå av tåget. Men då får vi ju åka till Göteborg då, sa jag. Ojojoj- skall vi till Göteborg??? frågar han med stora ögon. -Ja vi får nog sova på hotell säger jag och han var tvungen att ringa farmor och berätta hur allt gått till.


Vilken målande beskrivning han gav över hur vi hade kommit på tåget, och plötsligt stänger dörrarna sig och nu var vi på väg till Götet. -Du farmor, du får passa småkillarna hela natten!!
Väl framme så mötte martin, Cina och Carinas systers barn Adam och Simon upp, och vi gick och åt lunch.

image20
Här sitter Hugo, med martin, Simon och Adam.

sedan var det sväng på stan och Hugo och Pär stack i väg till hotellet för att ta sig ett bad, och jag tog mig en runda på stan. Alldeles själv. Utan barnvagn. Fick bestämma alldeles själv vart jag skulle gå.

Mycket ovant.

På kvällningen kom martin till hotellet, vi tog oss ett par pilsner och sedan gick vi på A hereford beefstow och käkade kött. Mycket kött. Och gott.
Mätta gick Hugo och Pär och la sig, medan jag passade på att kolla på en film. tills kl 01.
sedan sov vi fram till 8, mycket ovant, det med.

Sedan var det dags för Liseberg, och det var så mycket folk. fattar inte vart alla kom ifrån. Det var sån kö att köpa biljetter så vi bestämde oss för  att äta först. Pär gick och handlade mat medan Hugo bara vill spela en gång på Djungelhjulet. Där han han ju spelat ett antal gånger i somras, för att hade ju sett den stora vita TIGERN....  Välj nummer säger jag, han går fram och lägger en femma på siffra nio och hjulet stannr på NIO. Och inte bara det, Stjärnvinst oxå!!!
Han bara blickar upp mot tigern och hans min när han får denna stora tiger i sin famn. Ojojoj...
kolla här.

image21
Hugo och Tigern...

Åka lite karuseller, Pariserhjulet,

image22
Hugo och jag i Pariserhjulet

image23
Här nere satt pappa Pär.....

sedan åkte vi hem till Martin och Cina och åt god mat, fikade sedan var det dags att åka till tåget.
Vagn tre skulle vi sitta i. Letade förgäves, för det fanns bara två vagnar. Då har kära våra vänner SJ sonika tagit bort en vagn. Och platsbiljett systemet fungerade ju inte då. Man fick sitta där det fanns plats. Inte klokt. Vi hade ju tur och var där tidigt, så vi fick ju sittplats, men det var många som fick stå.

inte kul. sedan var det en sån där testesteronstinn snubbe från Kalmar som bråkade och gapade hela tiden. Suck.
Hemma i tid i alla fall,  Hugo somnade utmattad i sin sägen efter att jag fick flytta ner tigern till kojan, för att den såg ut som en riktig tiger i mörkret. läskigt......

Nu skall jag sova. Är lite trött. Arbetsdag imorgon. Och hoppas hoppas hoppas att de ringer att jag får komma på intervju nummer två.....

sov gott
//lotta - urgöteborgaren (egentligen)

Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Linda

Ååå vilken helg ni har haft....låter KANON skoj får kolla med han imon...Ni glömmer väl inte förskoleklassen imon *haha*
Påtal om Sj det verkar vara så att de ofta glömmer en vagn, våra kompisar kom hem från köpenhamn förra söndagen och där fattades flera vagnar...

2007-08-26 @ 21:46:36
URL: http://aragon.blogg.se

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0