.: Måndag, respiratorutbildning:.

Jag AVSKYR vårt bredband, för nåt fel är det på det. Kopplar upp och ner, upp och ner, upp och ner. Har redan fått skriva om detta inlägget....TVÅ gånger!!!

Nu har jag precis kommit hem från en respiratorutbildning på IVA, där jag skall gå in och jobba extra. Det är ju lite svårt att klara sig på en 50% lön från skolan. Och när man skall in på ett sånt ställe och jobba så är det ju rätt bra att kunna alla apparatur och sånt.
I framtiden, när tjänstegraden ökar på skolan hoppas jag att jag skall kunna slippa landstinget helt och hållet, förutom när jag är praktikplats lärare.... då kan man bara gå när man vill. Typ. Hahah, men det var skönt att prata lite med Nettan när jag var där uppe, och det fick mig att tänka att det var nog inte så farligt i alla fall!

Imorogn skall jag åka med Ville till sjukhuset, för han skall göra ett 24-timmars pH-mätning. Då stoppar man ner en liten sond gneom näsan ner i magsäcken, och så får den sitta där i ett dygn (som namnet anspelar på haha). Doktorna tror nämligen att han har en otät magmun och då kan magsaft "spilla över" lite till lungorna när han ligger ner. Och det är kanske därför han har lunginflammation så ofta...
Men det kommer ju att gå bra, han är en käck och härlig liten kille.... (som mamma, käck alltså)

Och sedan bär det av till skolan, vi skall sitta i möte hela tagen. och då borde jag väl egentligen gå och binga så jag får min skönhetssömn (och den behöver jag!) men det blir så konstigt, för kvällstid känns som om det är den enda tiden som är min och då blir det (oftast) att jag sitter uppe för länge. Så jag skall väl gå och blaska av mitt skrynkliga nylle och borsta mina gaddar.

Jag menar jag vill ju inte skrämmas imorgon...  



skriv gärna en kommentar, för det är så roligt att läsa! Och tack till er som skriver, främst Johanna som trots en ny liten gullig bebis hinner läsa min blogg slaviskt! kram!!!

Så sov gott, eller vad ni har tänkt att hitta på och Simone - darling - tack för kontoupplysning! det funkade fint!!
Ses/hörs imorgon alla
//Lotta


Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Johanna

såklart jag gör! Jag menar med bebis (må så vara atthan är vääääldigt söt) hängande fast vid tutten har man ju inte sååå mycket eget liv. Då är det skönt att läsa om andra och se att; jo, det finns faktiskt en värld där utanför lilla radhusområdet jag befinner mig i. SKÖNT! :-)

2007-09-11 @ 07:17:17
>Jag som skrev: Johanna

ps: Hoppas det gick bra för Ville på sjukhuset!Låter inte som nåt jag skulle önska göra ens den tristaste av trista dagar, urk! ds.

2007-09-11 @ 07:18:44
URL: http://johanna1975jojos.spaces.live.com
>Jag som skrev: Linda

Ja ert bredband verkar strula ibland loggas Du in 100 gånger på MSN *hihi*

2007-09-13 @ 13:20:16
URL: http://aragon.blogg.se

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0