Lägesrapport; Fot

...jag har överlevt.

Foten sitter kvar. Nästan allt av den. Vissa saker är bortsågade.

Hungrig och rätt nervös kom jag till operation. Fick checka in, och ombads byta om till en lite tjusig omlottklänning i blått.(mycket modernt)

Satt i mitt lilla rum och stirrade ut genom fönstret.
Då kom Ortopeden in och ritade en pil på foten. Rätt fot!!

Sedan kom min gamle vän och kollega Anita och tar hand om mig. In på op.
In på salen, vänta på narkosläkaren som skulle lägga blockad.

Tiddidam-tididam. Vänta vänta.

Tillslut kommer han, och skall börja köra in stora nålar i min fot.
Då får jag lite sederande. Den blir jag inte påverkad av. De ger lite till.
Då blir jag påverkad och tycker att livet är rätt skönt.
Sedan säger narkosläkaren; ge lite Rapifen (smärtlindring) för nu blir det obehagligt.

Skjuts in med lite knark.
Livet är behagligt.

Tumdiddelidum.

Jag är faktiskt vaken hela tiden och pratar med mina gamla kollegor. Min gamla devis "en bra patient är en sövd patient" gäller inte längre. Jag är ju vaken! Jag vill prata.

Ortopeden karvar, och borrar och skruvar och hyvlar och sågar.
Livet är gott.

Och plötsligt är det klart.
Gipset ligger på och jag rullas ut som ett kolli (ett glatt kolli) till uppvakningen där jag genast vill ha macka och kaffe vilket jag får.

Aldrig har en macka smakat så gott. och jag lyckades sno till mig två stycken. Två kopparkaffe, en yoghurt och ett äpple, sedan var jag nöjd.

och sedan kom syster med knark och det var ju bra.

Sedan kunde jag helt sonika åka hem. Och här sitter jag nu, foten uppe iluften, och bedövningen håller på att släppa. Tårna har svullnat lite, så det gäller att sitta här som en pascha och äta choklad med foten i högläge!!

Malin, min darlinggranne kom hit förut med en 200grammare choklad och en skvallertidning.

Hm, det blir perfekt.
Jag sa ju till jobbet att jag skulle bara vara hemma i 2 veckor men jag är sjukskriven i 1 månad., Minst, som doktorn sa.
Oj då.

Fast omtvå veckor så skall gipset av och det blir ju skönt.
Livet leker.

För jag har fortfarande bedövning.
Vänta tills inatt när den släpper.

Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Cissi

Vad bra att operationen gick bra. Hoppas allt blir bättre SNABBT!!!!
Kramar!

2008-04-30 @ 18:25:37
URL: http://cissimikesarah.blogg.se

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0