äntligen fredrik lindström

...idag börjar en ny serie med min favvo Fredrik Lindström!!! på kunskapskanalen "vad är en människa". spännande diskussion och reflektioner över vad vi som människor egentligen är....

Han är så himla bra tycker jag.Klok som en bok.

Jaha, annars så är det som vanligt. Sjuka barn alltså.
Gustav har ju fått antibiotika för sin hosta. Men han har ätit det sen i måndags morse och är inte bättre än, snarare tvärtom...Ikväll kruppar han oxå.

Så vi har inhalerat och suttit på altanen. Nu ligger han i min säng och läser en bok med pappa.Sedan vaknade Viktor och hade svårt att somna om, men det gick tillslut.
Så jag får väl bara vänta på att jag har båda ungarna på var sin arm och så får jag ont i ryggen igen.
Nåväl.

Jag har ett tänkesätt som jag brukar tänka för mig själv när det känns lite neråt, eller om det är en jobbig del i livet /typ att småbarnsföräldrar inte får sova på nätterna.
Det lyder som följer:

........This too shall pass.......

Detta kommer oxå att gå över (om ni behöver översättning).

För så är det ju?! Allt passerar och kanske kommer igen, men allt ändras. Hela tiden. Inget är konstant.
Och det kan ju kännas otryggt, men det bästa är ju trots allt att man har alltid en chans att ändra på det som är fel i vårt liv.

Nu blev jag djup.
Vi skippar filosofin, hur roligt det än är och kör vidare.

Vi plockar upp det en annan gång.

Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Johanna

man kommer sakna allt det där när de är sura tonåringar som stinker folköl och inte vill ha en kram från sin pinsamma morsa!!! De är ju iaf ett kärt besvär! :-) /Johanna

2008-02-21 @ 08:19:31

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0