avslutningsdagen.

Idag var det avslutning x två.
Dessutom hade vi trettonårskalas för barnens kusin Anton.

Dagen började lite lätt kaotiskt med att Hugo först inte ville ha på sig fina kläder till avslutningen, men det lyckades vi övertala honom till.  En snygg skjorta fick jag på honom, och småkillarna iklädde vi också skjorta och fina kläder.

Sedan bar det iväg till kyrkan. Och det var mig en riktig avsutning det.
utanför var det dekorerat med bjrkläv, blommor och färglada sommarkläder.
Vi klev in och fick plats allra längst bak i kyrkan.  Och sedan kommer klasserna intågande, med svenska fanan i täten, så tjusigt så.
Sedan var det sång, dikter och den blomstertid för hela slanten.
Jag blev lite tårögd, men det lät jag ingen se. För hur skulle det se ut?

Här sitter jag och lipar medan min äldste son firar sin första skolavslutning här i kyrkan och jag minns min egen första. hur spännande det var, och vad finklädd man tyckte att man var,och ens föräldrar stod och såg stolt ut.
precis som idag.

 < här kommer Hugo i svart skjorta.

< här är de i klassrummet....

I alla fall så var jag tvungen att smita iväg till min egen avslutning i Domkyrkan där min klass väntade på mig.
Det var en superfin avslutning, samma där med vackra klänningar och blommor och högt i tak. Och vacker körsång.
Enormt välarbetat.

Efter så träffades klassen utanför och de vill säga till mig, efter som jag inte får ha dem nästa läsår utan skall byta klass.
De ville kramas och så fick jag en blomma och de var så GULLIGA så jag ville bara ta med mig dem hem allihopa.

Men allt roligt har ett slut och även den här avslutningen. Vi lärare knallade upp till skolan igen för en god lunch tillsammans.

Åt gott, umgicks och sedan drog jag hem för vi skulle på kalas för Anton.
Och det var god mat, god tårta och god dricka.

Och nu..... ungarna sover. Hugo sitter med sin fader och ser på Sunes sommar.

Och jag? Tja, jag skall njuta av mitt sommarlov. Alla  nio veckor......

Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: KaraokePrinsessan

SÅ klart att jag inte glömmer dig!! ;)

Men vårt vanliga hak verkar ha blivit bortglömt av hela världen eftersom det inte ens går att komma in på www.pappac.se

Hoppas ni får det underbart i Canada!!



Kramis

2008-06-15 @ 15:54:07
URL: http://karaokeprinsessan.blogg.se/

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0