värmeslag

Är det så?
Är det så att jag har blivit för gammal när man inte tycker om värmen längre. Tja, det är ju skönt när det är varmt och gott, men jag fixar liksom inte längre att ligga och sola, eller för den skull bara vara ute i solen utan att det fläktar.

betyder det att jag har blivit medelålders? När jag svettas som en gris, orkar inte ta mig efter ungarna som inte verkar ett dugg påverkade av värmen. Nej, de springer runt och leker som aldrig förr. Att de bara orkar hoppa på studsmattan i värmen. och då snackar jag 30 grader i skuggan. Och inte står studsmattan i skuggan inte. Nej, mitt i solen, hoppar de glatt och piggt. Och de har ju kläder på sig,, och solhattar och hela millevitten....

Själv sitter jag i skuggan i en stol och svettas. Flämtar med hela tungan utanför munnen. Svetten rinner. Håret hänger, jag ser ut som en slafsa.
Lyfter på armen ibland och tycker att det kommer svettpustar därifrån. Och varför funkar inte deon?? Man tvättar sig och duschar och gör sig trevlig, smörar på sig fjorton lager deo och ändå så stinker man. Kan det vara nåt medicinskt??

Eller är det åldern?? Man vet ju hur vissa äldre i befolkningen luktar mycket svett, det kan ju inte förnekas. Men jag trodde det berodde på att de har blivit för senila så att de inte kommer ihåg att tvätta sig och byta kläder.
Men nu vet jag.

det beror säkert på åldern.

troligtvis.

och vänta bara tills vi komer till Canada... DÄR är det varmt.....

Vad tycker du då?...

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0