galna barn

..jag antar att mina barn har tagit efter kalvutsläppet idag. Rusande kalvar ut på grönbete, det verkar ha satt sig i deras medvetande och man fortsätter det beteendet på hemmaplan.

Galna ungar. (Galna kosjukan??) springer runt och gapar, illskriker och vägrar sitta stilla, Och jag som trodde att jag hade någon sorts pondus men ICKE.


Store killen som har varit på simskolan och borde redan ha tvagat sig idag har jag satt framför en film. Pokémon.
ja det är sant. det finns i film oxå. Så han sitter där med ögon stora som tefat och en mun som gapar värre än Bengt Fritiofsson på vinprovning.

Och de andra två? Jo, de ligger här i skummet och flyter runt.
Idag är det stora lögardagen (lördag) och då skall det putsas och fejas.
Håret skall tvättas, bakom öronen (och där kan det hamna allt möjligt) mellan tårna, under pungen, ja överhuvudtaget minsta lilla kvadratmillimeter hud skall skrubbas och bli skinande blank.

(Enligt Pappa C i bakfickan på förmiddagen kan man även använda Idomin för att få skinkan blank, men vi lämnar det resonemanget.)

Just nu så används mina kvinnliga duschhjälpmedel, dvs diverse svampar och scrubbhandskar osv. det verkar locka. Gustav skall skrubba fötterna. Viktor övar fridyk.
Gustav leker tomte med skägg gjort av skum.

Hugo sitter fortfarande och gapar framför den andra datorn.
Och sen när de har badat tillräckligt länge så att de är goa, mjuka och riktigt trötta kommer jag att köra fullständigt slut på dem genom att leka intensivt. Sedan Bolibompa. Sedan sova.

Och det är DÅ; när de somnat som man känner friden. Och det är det jag ser fram emot just nu.

Lugn och ro, foten uppe i vädret.

Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: KaraokePrinsessan

Hahahahaha Idomin!!

Hade inte tänkt på att gaffatejpskillen var lite lik Pappa C....

Kram

2008-05-03 @ 22:05:34
URL: http://karaokeprinsessan.blogg.se
>Jag som skrev: Kattis

Godmorgon!
Hoppas du mår bättre nu.
Ha en toppendag i det vackra vädret.

2008-05-04 @ 08:56:13
URL: http://kattis11.blogg.se

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0