Ordet är pinsamt. Pinsamt är ordet.

Ja, vad kan man annars säga om vårdförbundets accepterande av medlarnas bud?

Alltså, här strejkar man, och det är jag helt med på. Men vårdförbundet är för mesiga. Man skulle varit tuffare i förhandlingar redan från förra strejken så hade det inte behövt komma till detta.

Men nu, så har man ju varit mesig i varenda lönerevision, och medlemmarna har inte fått det som de förtjänat.
Då skall man strejka.

OK.

Och man strejkar.Medlemmarnas stridsmoral på topp.
Alla hejar på.

Och man tackar nej till bud efter bud, för 5000 kronor var grundtanken.

Tills plötsligt, strejken är avblåst. Man har accepterat medlarnas bud.
tjoho, tänker man, nu skall vi se.....

1000 kr. tusen spänn accepterade man. från 5000. ganska stort hopp.

MEN................ och nu kommer ett stort MEN............
1000 spänn gäller bara om man tjänar 25000. Jaha, och tjänar man mindre så får man mindre.
MEN det var ju det som frågan var...att det inte finns så många sköterskor som tjänar just 25 papp. skall de ha mest då???

Ääääähhhhh. PINSAMT.

Jag hoppas på massflykt på från vårdförbundet. De interjuvade ett pucko från förbundet som sa: -Ja, nu har vi satt ner foten.
Vaddå satt ner foten? På fel sida, ja!!

Nu kommer man ju inte kunna strejka på minst 10-15 år....för finns det någon som på allvar tror att förbundet liksom gör nåt av sina hot?? man kommer aldrig få allmänheten med sig igen.

Nä. "satt ner foten...." Pytt.

Jag gick själv UR förbundet och fick MER i lön. Dessutom tar de ju runt 400 spänn imånaden som man absolut kan ha roligare för.

Nä. Pinsamt. Det enda jag har att säga. Mesar. Kan verkligen medlemmarna vara nöjda med detta???

Om de är nöjda, då kan de gott ha det.

Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: KaraokePrinsessan

SUCK! är allt jag har att säga... Jag orkar inte ens reta upp mig! För min del kan jag tycka att det är dags att Anna-Karin och styrelsen tar sitt pick och pack och drar! Ja man lär ju i allfall itne bli fet på den löneförhöjningen (vilket är tur eftersom jag går på Viktväktarna ;))!

2008-05-31 @ 07:28:28
URL: http://karaokeprinsessan.blogg.se/

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0