tropisk dag.

Jodå, vaknade upp efter en natt med lite sömn. Det började att jag var trött vid 21.30, och det är ovanligt nu för tiden kan jag lova.
Fick då den briljande ideén att gå och lägga mig. Ganska underskattat egentligen.

Och det var då, när jag borstade tänderna, hade krämat in mig med alla antirynkkrämer, tagit värkpiller för fotrackarn, iklätt mig nattbeklädnaden, och var allmänt gäspig, det var då jag kom på att det var Indiana Jones på teve.

Och det var jag ju tvungen att titta på lite.  Och plötsligt var det reklam, och jag började zappa. Det otrevliga var då att jag kom fram till en kanal som visade "de Hänsynslösa" (härlig Tarantion-rulle) som var lääänge sedan jag såg. Och då blev man ju tveksam. vad skall jag se på? Så det fick bli båda.

Och då kunde jag ju inte gå och lägga mig heller.

Gav emellertid upp efter ett tag, framåt 23.30. I säng. då vaknade barn nr 1.

Kunde inte somna efter detta. klockan slog två. jag började somna till.   jag låg och drev i insomnandets vågor och det var så sköööönt.
Då vaknar barn nr 2.  upp igen, för på något sätt var alla barnen extremt törstiga denna natt.  funderade ett tag på att ta ut alla barn och spruta av dem med vattenslangen, men efter som jag började känna mig lite trött vid 02.30 så struntade jag i det.

Barn nr 3 kommer vid 04.

Ni kan ju själva räkna ut hur mycket jag fått sova då. Sedan vaknade vi alla av att maken skulle larva  väg till jobbet vid 07.

sedan skulle alla ha frulle. så det var bara att gå upp. skall erkänna att jag har varit trött idag. Och med denna värme som råder så uppför jag mig ungefär som en uttorkad kamel i öknen.

Tja, så vi har idag tillbringar dagen på altanen under parasollet, sedan har vi varit en sväng uppe hos farmor och farfar för att fira farfars bror som fyller 70 idag och är här och hälsar på. Gräddtårta blev det.

Den gjorde sitt för figuren.

Men snart: barnen i säng, och jag slappandes på soffan.
snart snart snart

Vad tycker du då?...

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0