jag längtar......

...kan man göra annat.
Läste i blaskan att min absoluta svenska favvoförfattare Johan Ajvide Lindqvist skriver en ny bok.

Åh!!! Jag vill läsa den nu! och dessutom så har "Låt den rätte komma in" biopremiär på fredag! Ja, hans bok som har nu blivit film. den skall nu bli mycket intressant att se. Jag har en känsla av att den kommer att genomsyras av den där utanförkänslan som förekommer i böckerna. Och då är det bra.
har ni läst den?
fantastisk.

Men en sak som jag oroar mig för:
filmen har sålts till andra länder, och då kanske det innebär att Hollywood skall sätta tänderna i den. Och det kan väl aldrig vara bra? Eller? Jag menar se hur det gick för tex Nikita, som var en utmärkt fransk film, Sedan kom amerikanarna och tyckte att det skulle glimra till med Hollywood stajl, och Bridget Fonda i huvudrollen (var det väl) och plötsligt var den inte bra längre.Då var det plötsligt glitter och glamour, välmejkade narkomaner, snygga och välorganiserade blodspår och en liten lätt kärlekshistoria som kryddar hela anrättningen.

men så är det väl. Jag är glad att Alfredson hinner göra den först.
 
För den utspelar sig i Sverige. I en svensk förort. Med en svensk vampyr.
Och barns utanförskap och det här med att inte passa in, och att inse att man om och när man hittar en själsfrände så kanske det inte blir som man tänkt sig. Alls.

Jag ser fram emot fredag. Jag vill gå på bio.


Vad tycker du då?...

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0