inlåst i stål och betong

Japp, jag är i Malmö.
På högskolan där. Har en kurs som startar upp idag.

Och själva högskolan är ju ett vidunder i stål och betong. Och glas. Lite underlig sådär. Modern kan man oxå säga.
ingen gammal kultur här inte, ut med det gamla och in med det nya.

Modernt.
Och fult.

orkanen_stor
Så här ser det ut. Konstigt va? det ser ju finare ut på bilden man jag antar att den är retuscherad som alla andra kort.





Men det konstigaste är att det är jättedålig täckning på mobilen här inne i stål och betongskelettet. fast, nej, det är ju inte så konstigt.
men för en ny modern byggnad så borde man väl kunnat tänka på det?



Kanske det  inte är så konstigt heller kom jag på. Kanske det är meningen att mobilerna skall fungera dåligt. Störsänare liksom. vem vill att det skall ringa på lektionerna?
Kanske något att fundera på vår skola, hahaha.

Så ikväll får jag checka in på hotell.Ttror ni att jag skall sova lugnt och gott eller?
 
inga barn som kommer och väcker mig.

Inget spring och bara tyst och lugnt. Inget stress.

Kanske man skall köpa lite god hämtemat och en halva vin och bara slappa. Kanske man skallgå på stan efter skolan är slut.
jag ser det inte bara som kompetenshöjande at vara härnere. j

jag ser det även som en minisemester!
`
*fniss*

Tja. Eller så.

Nu skall vi snart gå in. Våra lärare kommer och skall börja använda hela sin vokabulär för att göra det så komplicerat som möjligt. För vem har sagt att det skall vara lätt att gå på högskolan??

Inte jag.
Alltid lär man sig något nytt!! Men jag får träffa min atrevliga s"skolkompisar" igen. Det är faktidkt lite som om man blir femton år igen och börjar gymnasiet. vi blir lite fnissiga!

See ya.
fulllärd.


Vad tycker du då?...

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0