vad har det blivit av svensk teve?

...men man slår på teven i godan ro, och hoppas att kunna få en lugn och trevlig idiotfri stund i tevesoffan. vad händer?
Det är ett program som heter Hål i väggen.

Hål i väggen.

bara namnet varnar ju för att alla intellektuella nervceller inte riktigt var med i bildandet av namnet.

sedan så får man se kändisar, både okända och kända, ha på sig någon sorts silverdräkt i tajt material och en liten löjlig barnhjälm.

det skriker förnedringsteve!!!!

resten är, som man säger, historia.
Att blanda ihop frigolitväggar och vatten kanske låter som en jäkligt bra idé när man sitter på firmafesten och har hällt i sig 2 liter starksprit, och munnen bara bubblar, och man spottar ur sig den ena idén efter den andra.

Sen kväll på tevehuset.
-MEN! Jag vet!!!! Vi tar två getter och Linda Rosing, sedan skall de bygga upp ett hus av glasspinnar tillsammans.
-NNNNaaeejjjj, vi schkall ha silver. Silver schkall vi HA. Det schka glittra....liksom.....(sludder sludder).
-A, typ en silverdräkt, för det är så himla FRÄSCHT liksom. Ja, det såg jag i nya Elle. Silver är det nya svarta. Liksom. Typ.
-Men hallÅ!! Nu kom jag ju på. linda Rosing i Silver trikå! (börjar dräggla)
-Schliver asch schilver ä fiiint. 

.....(kvällen går, drickan flödar)

-Så liksom, typ tre dokusåpa kändisar har på sig silverdräkt som skär in i rumpan, och sedan kommer det en vägg farande och de skall kuna ta sig igenom den på suspekta sätt med sexuell underton. Om de inte lyckas åker de i spat.
-Mmmm. Typ. vad tycker du?
-Snark.
-Ok-. han håller med. Vi klubbar det.

är det detta vi har regredierat till? Behöver vi verkligen program som idiotförklarar oss? Klarar vi inte av högre nivå?
 
Eller så är det så att det är fel på MIG. Jag fattar inte. Jag gör inte det. Eller så gillar vi att se kändisar göra bort sig i för små silvertrikåer på bästa sändningstid.

det beror nog på mig....

Vad tycker du då?...

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0