En söndag i dammets tecken.

Imorse fick jag en idé. Eller idé jag kände mig ganska tvingad. Vi får besök nästa helg. Det skall bli supernajs.
Problemet är bara att de måste bo nånstans. Vi  har ett gästrum.  Ett gästrum som är fullt av skräp.
Efter vår badrumsrenovering där vi byggde nytt badrum av våra två gamla förrråd så hamnade allt som fanns där i gästrummet. Och nu behövdes det rensas. Saneras.

Men vart skulle jag ställa allt? I vårt gamla pannrum som också behövde rensas.

Så det var bara att sätta igång. Jag har städat, sopat, rengjort, slängt, slängt,slängt och sedan har jag slängt lite till. Gammalt skräp som jag inte använt på säkert tio år. Jag kommer inte att sakna det, Nu är det uppstyrt och ordning. Till och med groventren fick sig en omgång så att man kommer numera åt barnens alla utekläder, regnkläder och annat nyttigt.
Men man kan ju säga att när man bilar upp golv så blir det mycket damm. Så det har varit och rensat det.
Nu är det bara rengöringen kvar av gästrummet. Sedan kommer det lukta gott och se trevligt ut, ungefär som jag nu när jag duschat.

Men man blir ju lite trött liksom, och det var tur att maken tog med sig ungarna till Karlskronas Marinmuseum över dagen så jag fick gå här och plocka ifred.

Nu har jag drabbats av poststädningströtthet. Jag smakar fortfarande damm i munnen. Ser skräp i ögonvrån.

Annars ikväll:
Filip och Fredriks Söndagsparty på teve. Roliga killar som dessutom får vara i NY. Lyllosar.

kan bli ett stående inslag. Inte städet. F&F.


Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Gissan

Kan tänka många saftiga spindlar där åxå ;)

Och näj..jag skojar icke!

Spindeln satt där, så sant som jag sitter här.

Samma spindel som på fotot...

Usch och fy...

Jag kollar allt noooga innan påklädning nu.

Man vet aldrig vad som krupit in härodär...



Kram Gissan

2009-04-19 @ 22:24:17
URL: http://gissan.blogspot.com
>Jag som skrev: Linda

Åååå vad duktig Du har varit... Skönt att Du fick dona UTAN nån annan var hemma :)

2009-04-20 @ 06:46:09

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0