som en svärm gräshoppor

det är alltid lite lustigt när vi är i Sälen. Lugnt skönt, inga större liftköer, stilla på hotellet,  vi har det helskönt måndag till torsdag och sedan på torsdag eftermiddag som känner man sig som en egyptier. Invaderad av en svärm gräshoppor.

Då kommer nämligen stockholmarna. jag vill ogärna dra alla över en kam eller generalisera men i detta fallet så måste jag faktiskt det. Man kan ju liksom HÖRA vart de kommer ifrån. På torsdagarna kommer de för kortvecka, alltså långhelg, eller vad man skall kalla det.

och här är det som utomlands Allt är tillåtet liksom. Man kan uppföra sig hur som helst. Här kan man kasta ölburkar i backen. man kan fimpa på vår altan. Man kan stjäla våra snowracrar som står utanför. Man behöver inte ta upp sin HUNDSKIT i backen. Man kan GAPA och SKRIKA och banka på folks dörrar mitt i natten. Man kan släppa på alla regler och normer och liksom släppa lös! Härligt va!

Det är lustigt.

Inte undra på att vi åker hem lördagar istället för söndagar. Man orkar liksom inte.

Här däremot är lite bilder.





fikadags




superhjälten i backen
Hugo






har man inget badkar så kan man hoppa i hinkarna!





Här får Gustav diplom av skidskolefröken Elin.






Här ska Ville få sitt diplom men vill hellre ligga och äta snö.







Hugo och hans medalj som han fick i skidtävlingen!







Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Norpan

Men om du vet att det blir så...varför åker du då dit den här veckan?...framförhållning är bra du vet;-)....sen tycker jag inte heller om Stockholmare...men det vet du ju redan...ler

2009-04-03 @ 22:07:42
>Jag som skrev: Gissan

Jag kommer ursprungligen från Stockholm ;)

Men jag är åxå odräglig :)))

Fast inte högljudd.

Lugn o sansad...alltid. :D

Hoppas ni haft en jätteskön vecka i snön o välkommen till sommaren.

Kram Gissan

2009-04-04 @ 21:51:41
URL: http://gissan.blogspot.com

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0