beror väl på hur man skriver......

Det sägs att ingen är intresserad av att läsa riksdagsmännens/kvinnornas bloggar. 
Beror väl på hur de skriver kanske.


Här några utdrag jag skulle vilja hitta.


"Gömde mig inne i talarstolen i plenisalen. Fniss. Under tiden Lars O stod och babblade kletade jag senap på hans skor. Låg och fnissade för mig själv under tiden. Lars var så inne i sitt brandtal för vad-det-nu-var så han märkte inget. Haha. När han sedan hade snackat färdigt så var det dags för Mona att säga nåt. Jag lade av världens brakare precis innan hon kom så det luktade röva. Hon glodde efter Lars som om det var han som hade lämnat ett litet minne. log förnöjt! När det var dags att fika, smet jag ut och ställde mig i fikakön som resten av gänget. Alla diskuterade hur de skulle rösta, men jag hade ju missat lite av själva debatten så jag kollade sedan vad min kompis röstade och tryckte samma. Förslaget gick igenom. Vet inte vad det var det gällde, men det var nåt med IPPE lag eller nåt.  Nej, nu är det dags att gå hem. Skall ladda ner nån bra film idag. Orkar inte gå till videoaffären."





"vaknade. hade tydligen drägglat över min kavaj.Fredrik tittade under lugg (HAHA!) på mig och jag log lite ursäktande. Herrejösses vad bakis jag är. Och så måste jag sitta här. Gick på toa under debatten. läste DN på dass i en timme, sedan kunde jag gå ut. Orkar inte höra på allt. Tog en dubbel latte med mig in. Lyckades sno till mig TVÅ muffins också. En skall jag ha i eftermiddag"




"Gömde mig på mitt rum. Jag hade hört att det är några studiebesök på gång, så jag knäppte på UPPTAGET knappen på dörren och löste korsord. Men plötsligt knackade det. Jag hörde chefens röst utanför. Sjutton också, har han kommit på mig? Jag tog upp luren och låtsades tala i telefon medan han kom in i rummet. Han hade några vilsna delegater från nånstans i sydeuropa med sig. Snygg tjej minns jag.Jag blev lite distrahetad av hennes urringning medan jag pratade. Snackade business. Blabla.

Till slut låtsades jag avsluta samtalet, allt medan chefen och delegaterna stod tysta och väntade. Sedan skulle jag gå med dem och visa runt, eller hur det var. Har vi inga anställda till det?
När vi gick ut ur rummet så jag att telefonsladden inte var ikopplad i telefonen. Den hade jag ju dragit ur igår när jag behövde en tupplur. Hoppas inte att de märkte nåt."






"Idag blir vi bjudna på lunch. Kungen skulle komma och öppna riksdagen så det är fullt med pompa och ståt. Jag har tagit på mig finslipsen dagen till ära. En massa säpoagenter irrar runt. Tänkte dra ett av mina terroristskämt men insåg att de inte hade gått hem. De har ju ingen humor de där säpo. För några veckor sedan skulle jag ju åka på nåt besök till en verkstad och talar med arbetare. Då skulle de tvunget med och jag tänkte spela dem ett spratt så jag gömde mig inne på fabriken istället när jag hade talat. HIhi.

De fick leta och leta. Jag tyckte att det var roligt att leka kurragömma, men de var så trista. De kunde inte ens räkna högt till 100. De hittade mig bakom en massa stålrör där jag hade suttit så länge så jag hade somnat. Jag sov jättegott och hade drägglat lite som vanligt. Men det gjorde inget för de körde mig direkt hem. Nåväl, under lunchen satt jag och kastade körsbärstomater på Maud, hon blev jätte arg och röd i ansiktet som bara hon kan bli. Hahaha. dagens roligaste händelse."


Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Emma

Hoppas påsken har varit bra =)

2009-04-12 @ 20:26:29
URL: http://babesontour.blogg.se/
>Jag som skrev: Gissan

Ja en sån blogg vill man ju se...

Hahaha

Ha en go dag i solen

Kram Gissan

2009-04-14 @ 08:26:17
URL: http://gissan.blogspot.com

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0