varmt som i ett sme´arsle

jaja, jag vet att jag inte skall gnälla. Är det för kallt, gnäller folk om det. Är det för regnigt så går ju inte tonen i dur direkt. Och nu när det är för varmt, så gnäller jag. Regn och rusk, skiter jag i. Jag gillar när det regnar. Jag gillar när det blåser, och det gör mig inget om man får ta på sig vinterjackan.

Men blir det för varmt, då smäller jag av. Om det tycker jag inte. Det kanske är ett symtom på att jag blivit äldre? Vad tror ni? Runt 20-23 grader är bra. Max. Sedan går det bara utför. Då svettas jag, blir irriterad och tycker att jag är klibbig. Urk.
dessutom måste man ha på sig svala kläder och kläder som visar mycket kropp (linnen, kjolar) och om det tycker jag inte.
Ge mig en sarong. Ge mig en burka. Jag kan gå näck under, ingen som ser.

Fräs, och suck.

ge mig en pool med svalt vatten, ge mig ett parasoll med paraplydrinkar under. Det passar mig.

Inte svettig, småförbannad och trumpen.


Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Sanna

Ja, det är verkligen varmt... men man vill inte klaga ändå:P

2009-08-08 @ 14:43:37
URL: http://saniiee.blogg.se/

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0