kan man säga upp vänskap?

jag har gjort slut idag.

Med en gammal vän. Det känns jäkligt ledsamt, men på nåt sätt så tror jag att det var det bästa. Det här förhållandet har kostat mig alldeles för mycket energi. Energi som jag behöver till annat.

När man har en vänskap, så skall den inte ligga på lur- Den skall inte hela tiden vänta på att hoppa upp och bita dig i ansiktet. den skall inte styras av vad du säger och du gör, det skall inte vara beroende på vilket humör man är på. Den skall inte innebära att man drar sig för att ta kontkat, för man vet att det kommer att kosta på. Inte pengar,nej något mycket dyrbarare, Din energi.

Och om energin till sist tryter och man kännar sig utnyttjad, ja då kanske det är dags att göra slut.
men hur gör man slut med en kompis, som man har känt i så många år, och som har kantats av  dramatiska händelser, och av sådant som gör att man tvingas ligga vaken på nätterna. När man känner sig manipulerad och lurad. När man får höra löften som aldrig slår in.

Fast det ligger andra saker i bakgrunden, det kan ju vara både sjukdomar i själen och annat, så kan det vara svårt att acceptera att någon fullständigt missbrukar ens förtroende.

Jag känner mig missbrukad. Jag känner mig tömt. Jag känner mig lessen.

jag tror att det är dags att gå vidare. Välkommen tillbaka när allt har ordnat sig, när du själv har fattat ett beslut om att du behöver hjälp.Och när du TAGIT hjälp, inte bara snackat om det. När du insett.

Förlåt att jag inte satte stopp tidigare.

Men jag orkade inte. Nu orkar jag.


Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Therese

Jädrans va bra skrivit, kan inte annat än känna igen precis det du skriver, min vecka har också kantats av insikten att mitt liv betyder mer än offra en massa till energitjuvar som inte ger ett smack. Jag tycker du gör helt rätt som sätter stopp o genom dig har jag fått energi o göra det samma.

Tack också för kommentaren ang. endometriosen känns skönt o veta att jag faktiskt inte är ensam (inte för att jag är det minsta glad att du också lider av det).

kram

2009-02-15 @ 10:49:32
URL: http://preffen.blogspot.com
>Jag som skrev: Cissi

Nä men vännen, vad har hänt?

Kramar Cissi

2009-02-16 @ 04:37:05
URL: http://kanadamamma.blogg.se/
>Jag som skrev: Kenneth

Oj inte för att på något sätt verka elak...Men här låter det som om du inte orkar med o stötta en kompis som är med om något svårt för stunden. Är det inte just det som kompisar ska vara till för?



Nåväl jag kan ju ha misstolkat det hela men är det inte i själva verket du som flyr bort för att du inte orkar stötta din kompis?



2009-02-19 @ 13:22:36
>Jag som skrev: Det Är Kärlek

Jag som skrev svaret innan....glömde lämna avtramp vem jag var...

2009-02-19 @ 13:47:24
URL: http://www.myspace.com/detarkarlek
>Jag som skrev: treamigos

...alla har rätt till sin åsikt.

Jag tar ansvar för mina handlingar och jag hoppas att andra tar ansvar för sina.



Nu är det inte "något svårt för stunden"...men det kunde ju inte du veta.



//TreAmigos själv

2009-02-19 @ 18:19:59
URL: http://treamigos.blogg.se/
>Jag som skrev: Catarina

Hej där.. måste bara säga att det var förbaskat bra gjort. Ibland är det energitjuvar som gör att vi inte kommer framåt i livet. Det är viktigt att tänka på att inte omge sig av människor som drar ner en. Du verkar vara en glad "free spirit" och det är viktigt att få förbli den man vill vara.

"skall man lära sig att flyga skall man inte omge sig med kalkoner"

Kram

2009-02-20 @ 14:01:26
URL: http://www.enjoywellness.se

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0