produktiv

...det har jag varit idag tycker jag.
Startade upp med att kl 10 börja måla Hugos rum. han har en ganksa  trist fondvägg som behövdes göras nå t roligt med. Så Hugo valde själv ut kulör (lila) och vi satte igång. KL 12 var det lunch, sedan drog vi till T-ryd för H ville fika på Börjes(!) och sedan kl 14 var det dags för mig att gå till naprapaten. Hugo satt i väntrummet och fantiserade om hur han såg ut.
-En strut runt halsen (som hundar har när de skadat sig)
-Blod som rinner från ett sår i pannan.
-galen frisyr.
-Blod på kläderna.

Så tror han att naprapaten såg ut, vilket självklart visade sig vara helt fel... sedan satt han bara och väntade på att det skulle "knäcka". Medan jag fick massage så satt Hugo och kollade så att allt gick rätt till. -Du vet vad du gör nu? sa Hugo med myndig stämma. -För du vet, det är ju viktigt att  man gör rätt i ett sånt jobb. Annars får du kicken av din chef.

jag låg och fnittrade på britsen.

Sedan drog vi hem, handlade, och hämtade småkidsen. Glada i hågen for vi hem, jag slängde ihop en köttfärslimpa, och medan den var i ugnen så drog jag andra strykningen. Det blev fint som 17. Sedna har jag städat hans rum också. Jag hoppas att det inte blir värre när det gäller städfunktionen.
fast vem vet hur tonårskillar är...

Nu ÄNTLIGEN har de somnat (och jag som trodde att jag kört ordentligt med dem idag), och etersom jag är gräsänka en vecka så sitter jag nu och slappar. Skönt. Det har man ju all rätt till tycker jag.

Nu skall jag kasta mig ner i soffan.

Jag har varit produktiv NOG för idag. Och imorgon bitti kl 07 kommer rörmockaren. Kan badrummen bli färdiga den här veckan?

Vad tycker du då?...

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0