dagens händelse

kom när jag och två av tre amigos var iväg på auktion idag.

Drog dit, kollade runt och hittade inte nåt som var värt att bjussa på. tidigt på säsongen visserligen, så godbitarna har ju inte kommit ut än. Men det är ju då man har chansen att göra fynd.
Innan alla tyskar och danskar kommer med sina feta plånböcker och köper upp rubbet till sina röda stugor. de köper allt, och de köper dyrt.
Så vill man ha något till ett bra pris så skall man passa på nu.

I vilket fall, strosade runt och kollade in gamla pallar, bord, cyklar, ett piano (nej, skall inte köpa ett till) gamla böcker osv så fick jag se den. Lampan.

Lampan som cirkulerat i mina drömmar, på ett obestämbart sätt.
Jag vet exakt hur den kommer att bli när jag har pimpat upp den. Det är en svarvat lampfot i trä. lång. kommer stå på golvet med en stor skärm. Skall bli vit (kanske). Och snygg.

Jag visste att det var den så fort jag såg den. Och jag visste att jag skulle slåss för att få den. Väntade tills det var dags för MIN lampa att ropas ut. Väntade. Ungarna tröttade. Vänta, sa jag. Snart skall vi åka hem, Snart, vänta...och så var det dags, Utroparen närmade sig, satte blicken på lampan, och ropade ut första budet. 20 kronor. Jag slänger upp handen, adrenalinet flödar ut i kroppen, jag gjorde mig redo att slåss. Jag såg antagligen rätt bestämd ut tror jag för det kom inga motbud.

20 kronor, första, andra och tredje. Klock! Jag log med hela nyllet. Den var min.
Billigt också.

Gött. Så nu står den här och mognar. Jag vet precis hur den kommer att bli. Återkommer med bild när den är färdig.

Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Linda

Jag tror inte att jag såg den där lampan.. Får komma och kolla på den sen när den är klar :)

Jag eller VI gjorde två till fynd där inne sen.... Ungarna fick varsin TV, den ena kostade 100kr och den andre 20kr....så nu får de kolla på film och spela ps2 när de vill och jag kan kolla på vad jag vill ... Smart !!

2009-05-10 @ 23:17:36
>Jag som skrev: Gissan

Vilket fynd! O fasen va skoj det är när man hittar nåt man vill ha, och när man får det åxå...plus för en spottstyver. Grattis! ;)

Visa foto snart. Blir ju nyfis ju ;)

Skön måndag till dig

Kram Gissan

2009-05-11 @ 07:25:40
URL: http://gissan.blogspot.com

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0