på bio

igår var vi och såg Flickan som lekte med elden på bio.
För det första var det en bra film, spännande och så. Priset kan man ju börja undra över. 110 balubas för att få titta per biljett. Hutlöst dyrt. Tror verkligen SF eller vilka det nu är som har hand om biograferna att fler folk har lust att gå på bio oftare genom att höja biljettpriset?
Tror inte det va.
I alla fall. Det var mycket folk. Det var trångt. Och som varken gillar det ena eller det andra. Kombinera ihop dem, och jag vill springa ut.
Konstigt nog så sänkte vi medelåldern med kanske trettio år. Och sen kommer medtittarna in. Jag menar, pensionärerna har väl för 17 hela dagen på sig att ta sig till bion. Icke sa nicke. Det skall ramlas in precis när filmen börjar, och så skall man deklamera med hög nasal röst vart man skall sitta nånstans. Och det är ju såklart mitt inne i smeten.
Suck.
Det kom ett gång kärringar och satte sig bakom oss. Den ena av dem hade en så fruktansvärt högljud och vass röst så jag hoppade till när hon började prata. Hon klargjorde tydligt att hon hade inte sett den första delen av Milleniumtriologin trots att hon hade filmen på DVD för att hon "inte kunde med DVD-spelaren".
Nehej. Att vilja skylta med sin brist på intelligens så är ju lite jobbigt.
Brevid oss satt en tjock, illaluktande snubbe som satt med en påse godis som han prasslade med under hela filmen.
Och jag menar prasslar. Typ cellofan. Och när det var som tystast, och de pratade lite lite tyst på filmen, så satt han och PRASSLADE och PRASSLADE så jag tänkte klippa till honom.
Men det  behövde jag inte för då slutade han prassla för då hade han ätit upp godiset. Äntligen tänkte jag.
Efter en stund (30 sekunder) tog han fram en ny påse.
Och började prassla och prassla.
Inte undra på att jag inte går på bio så ofta. Skulle kunna gå mera om man fick plats där man fick välja sina grannar liksom.
För man kan ju typen alltså.
Prasseltypen.


Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Knaada

Det är liksom lite skillnad mot här på landet...



Visst, det finns inte så mycket film att välja på, men just "Flickan som lekte med elden" kunde vi tom avnjuta på Sverigepremiären i en halvfull biosalong. Biljetterna kostar 80 kr och alla känner alla så inte en jäkel vågar varken prassla eller prata. Urskogen har sina fördelar ibland :)

2009-10-09 @ 18:17:20
URL: http://knaada.com

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0