gå ut och skotta istället

ibland undrar jag om folk sitter och gnäller för just ingenting.
Läste i blaskan att några sportkommentatorer hade blivit anmälda till DO för att de fällt "diskriminerande omdömen" om tävlanden från olika länder. det var en undran om kvinnliga skidåkare tog av sig huvud-duken när de har hjälm på sig.

"Och jag har funderat lite under dagen idag hur det ska gå när hon ska ha hjälm på huvudet. Jag undrar om hur man har sin huvudduk under då eller om man tar av den ... när man ... och har skidhjälm på huvudet, sade Hultling under invigningen."

det är väl ingen konstig fråga? Den måste man väl få ställa utan att bli betraktad som rasist? Jag vet flera kvinnliga läkare som normalt har huvudduk som när de skall operera tar av sig den och har operationsmössa på istället. Inget konstigt med det.

Eller?

Men att folk orkar bry sig. Och göra en anmälan om det.

suck.



Vem har huvudduk? Egentligen?

Vad tycker du då?...

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0