En bra bok att absolut läsa. del 1

Den hemliga historien  av Donna Tartt.

Läsa och begrunda. Smart, intelligent skrivet, en bok som man själv önskar att man hade kommit på.
Om en kille som börjar på ett college, och som snabbt dras in i en härva av lögner, mord och psykologiska labyrinter i den innersta kretsen.
Mmmm, riktigt bra. Tål att läsas flera gånger. Men man läser inte boken egentligen för handlingens skull, utan för att den är så förbenat välskriven. Vacker, nästan. Man sugs in i boken och plötsligt befinner man sig där på ett högst påtagligt sätt. Man blir närvarande.
Och det är skönt. Och låt det ta den tiden det tar.

Bokomslag: "Den hemliga historien"

Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Johanna

så lustigt, detta e en av mina favvo böcker, har haft den i åratal (läs 10 år minst, jag är ju faktiskt inte pensionär!!!). Den är verkligen finurlig! I like!

2007-09-11 @ 07:13:47
URL: http://johanna1975jojos.spaces.live.com
>Jag som skrev: Johanna

and down came the rain av Brooke Shields kan jag rekommendera alla mammor!

2007-11-14 @ 11:08:53

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0