Vicken fest!!

I går var det fest här i Ingelstad , Kung Inges dag. då är det tjo och tjim hela dagen. Karuseller för barnen, öltält för föräldrarna, fotbiollscup för kidsen och annat sköj.
Hugo ville kasta pil på en ballong så skulle man vinna en urful uppblåsbar boxningshandske. Jodå, han slängde iväg första pilen, fast den kom fel och hamnade i en av de uppblåsta handskarna...hihihi. han fick kasta om och lyckades! Så sedan gick han omkring med denna handske och boxade allt som kom i hans väg. (Typ min bak)
Pär jobbade till 21 och vid sextiden var jag bjuden hem till Malin och Mattias.
Där var det fest kan jag säga, och oj vad trevligt vi hade!!
Till en början så kände jag ju inte alla, men ju längre kvällen gled över i natt så blev vi de goaste av vänner. (som Karl-Oskar sa).
Grillade kött, sallader såser potatis, ochmassor av vin. Och drinkar. Vad mer kan man begära. ????
JO lite dans, men det hann vi med det med! Lite små olyckor hände.. en brakade i golvet när hon skulle testa en karatekick, barstolarna krympte plötsligt och en annan åkte i golvet. Själv så föll min stol, på ett mystiskt sätt baklänges och där låg jag, gapskrattandes.
  
Oj vi hade rooligt.
Sedan var det ju dags at gå ner till öltältet. Då hade pär kommit hem från jobbet, så han gick hem och löste av snälle svärmor som satt barnvakt.
Vi rullade iväg ner för gatan och granntanten stod bakom gardinen som vanligt och glodde... hon ville nog vara med. Stackars Dolly (som vi kallar henne) Dolly with the dunks. Hon har nämligen enormt stora bröst.
Väl nere i öltältet så träffade jag på  goa folk som jag inte sätt på länge (Hej Evelina!)  och sedan försökte jag mig på att bugga, vilket bara resulterade i att jag hela tiden snurrade åt fel håll. Jag gav snabbt upp denna aktivitet, och dansaede på nåt annat konstifikt sätt. Gapskrattandes hela tiden förstås.
Sen kom Malin och sa att det var dags att gå hem så vi trallade hemåt i natten, och jag föll i djup sömn när jag lad mig i sängen.
Mår faktiskt oförjänt bra, fast man säger Kung på natten, kung på dan.
Nu skall jag ta och knalla i väg med ungarna till affären och köpa livets nödtorft, vad det månne vara.
Pelle skall sova en stund för han skall jobba inatt.

Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Cissi

äntligen en ny blogg
:-)
Ja det lät ju som en kul kväll!
Kram Cissi

2007-08-19 @ 15:48:16
>Jag som skrev: Linda

jaha så du var nere i byn och svirade *haha*
Låter som om det var skoj :-)

2007-08-23 @ 21:35:09
URL: http://aragon.blogg.se

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0