Ännu en söndagsmorgon

Urk.
En lördagskväll på soffan, magknipandes. Inte kul.
Och jag som skulle gått ut med tjejgänget.
Vi har en liten förening, en cirkel kan man säga.
Vi är några tjejer som träffas och äter gott och dricker gott. Vi har olika tema varje gång. Det som är gemensamt för varje cirkel är väl att vi dricker vin.
Vi kallar oss VVV. Och vad står det för? Jo det är olika för gång till gång.. I grunden är det Våra Vackra Väninnor.
Det finns många trevliga ord som börjar på V.

Men igår så blev det inget för mig. Lite trist för mig faktiskt. Jag hade gärna varit med ute och haft det sköj. Stuffat lite.
Det är ju så när man är 35-40 så måste man ha det skoj. Och det måste banne mig planeras. Det var annorlunda när man var tjugo.

-Ah, vad skall du göra ikväll?
-Äh, jag vet inte? Du´rå?
-Ah, typ inget speciellt.
-Skall vi hitta på nåt?
- Ah typ det gör vi. Jag har en flaska vin.
- Ball.

Och nu:

-Skall vi planera in en utekväll?
-Ja, vänta skall jag hämta almanackan.
-....
-Kan du den 14:e?
-Ja men Andrea kunde inte då, det var skolmöte då.
-ok. Den 21:e?
- Vi skall ha middag med svärmor då. Den 22:e?
-Mmmm, vi skall bort då.
-Kan vi den 27:e?
-Jag kan men Malin kunde inte då, för det var innebandyturnering då.
----------------- efter en kvarts planerande-------------------------
-Men då har vi bestämt; om tre månader den 15:e mellan kl 18-20.
-Perfekt!
 (och sen får man influensan ändå)

Sånt är livet när man är i vår ålder. Det är så.

Nu kommer julkalendern. Den skall jag se på med barnen. Den verkar rätt bra.
Dax att kolla.

Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Anonym

Idag är det första advent, har du köpt en adventstake?

2007-12-02 @ 09:00:21
URL: http://sjukdom.blogg.se
>Jag som skrev: Johanna

prioritering, jag säger bara prioritering kära Lotta ;-)

2007-12-02 @ 21:08:06

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0