Söndag. Dax för ägg å sås.

När jag var barn så gjorde alltid pappa ett speciellt mellanmål/lunch recept.
Det hette "Ägg å sås".
Man gör följande.
Koka ägg.
Koka bechamelsås, lägg i hackad skinka.
Häll över de kokta äggen.
Toppa med rostat bröd som man skurit i små fyrkanter.
Mums.
Men en del tycker att det är konstig mat. Men jag gillar det.
Så idag skall jag bjuda mina barn på det.

Hoppas att de gillar det lika mycket som jag.
Så är det. Svärmor kom hit alldeles nyss och hämtade Hugo mannen som skulle med upp och dekorera pepparkakshuset.
Han var lycklig.

En annan sak. Igår när jag skulle packa upp mina nya sänglampor så var en lgas-skärma alldeles mosad!!!! Så typiskt va`? Borde ju ha kollat innan jag betalade på IKEA.
SÅ:
Om det är någon här i närheten som faktiskt skall till IKEA den närmsta tiden - säg till så kan ni ta med er och byta, hyggliga.
Eller "böööödiga" som man säger i Götet.

Dessutom hade jag ju mätt alldeles tokigt på mina rullgardiner, så de måste bytas till en annan storlek.
En sak som jag verkligen gillar med IKEA är att man kan ta med sig och lämna tillbaka om man upptäcker att man har köpt för mycket grejor. Inget kvitto behövs utan man får ju det på ett tillgodokort som man kan handla för istället. I torsdags så tog jag med mig lite grejor som blev "över" när vi byggde kök. Och de där grejorna blev över tretusen tillbaka.
Som bara stod i källaren! ....*fniss*

Bra va.
Nu är det dags för min gourmetmat.
Mot köket!

Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Linda

Ska Du till IKEA så säg till, jag har ett sko skåp haha
Igår ÄNTLIGEN satte vi ihiop det och 2 av 4 lådor passade ihop men de två nedersta passar inte....blir man ARG eller.....tänk om jag hade bott kvar i Jkpg nu då hade jag vari på IKEA inom 10min..... *suck**

2007-12-16 @ 16:31:08
URL: http://aragon.blogg.se

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0