Glömde receptet. Här är det.

Här är receptet för Vendelas räkor.

Styckfrysta och storlekssorterade gambasräkor

Jag citerar:
tigerräkor / Gambasräkor som är färdigskalade eller som man skalar själv(låt bli stjärten!!)

dipp:
-olivolja
-sambaloeloek
-vitlök
-balsamvinäger
-vitpeppar
-soja
-cayennepeppar

Mängden får du testa dig fram. Go girl

Stekpanna:
Häll i 1 till 2 dl olivolja
Värm upp detta och lägg i 6-7 vitlöksklyftor(hackade) och en chilipeppar (hackad)
låt det stekas lite och sen lägger man i räkorna och låt putra i knappt en minut.

Sallad på mango och avokado, samt vitt bröd som man kan doppa ner i vitlöksmojset som man har stekt i. Ställ fram stekpannan så plockar man direkt ur där.

fantastiskt gott!!! Jag skulle kunna sitta här och gå på om hur gott det var men det tänker jag inte göra.
Använd fantasin.
LAGA TILL!!!
och lycka till.....Två kockar i arbete i ett restaurangkök i Paris 2005, iklädda traditionella kockkläder.

Vad tycker du då?...

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0