Göteborg är staden på G, knickedick

Fin sång där, som de hade i det nya programmet på svt : Grotesco.

Göteborg är staden på G
fattar du det, knickedick
kom hit å håll me´.


Knickedick är ett gammal härligt ord som jag inte har använt på många herrans år.
Som:
: Flö daj (flytta på dig)
: Knö daj (träng dig)
: E´du helt go i huvvet eller? (skojjar du eller?)
: Lyllo (lyckliga du)
: -Öh. bödia. (Är du snäll att...)

Dessutom tar jag det igen<.
image73
GUUUUUUUULD

De va la gôtt detta då.

Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Johanna

kolla in (läs lyssna) denna sida för äkta göteborgs dyrkan! :-D
http://www.allears.se/MyPage.aspx?memberId=3e853170-e85d-46ad-a8c7-e35a9cbeaf8c

2007-11-02 @ 09:42:10

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0