Nu är det söndag kväll och....

jag skall ÄNTLIGEN sätta mig i soffan. Jag har försökt idag att få småkillarna att somna själva. det börjar gå mig på nerverna att man skall behöva sitta brevid dem, Gustav vill ha en hand och hålla/pilla på och Viktor vill att man skall killa honom på sidan. Tröttsamt är bara förnamnet, och med tanke på att det brikar ta en stund (läs timme) så kände jag att nej nu är det slut med detta. Så de fick välling, jag sa Godnatt, puss puss och allt och sen gick jag ut.
Och springandet började.
De hetsade varandra till att springa upp ur sängen och ut. Då var det bara att ta dem i handen, leda in dem till sängen och stoppa ner dem igen. allt utan att säga ett ord. (har jag sett på Nannyakuten).
jag överdriver inte om jag säger att jag tappade räkningen vid 40 gånger. Till slut, så orkade inte Gustav  gå upp längre utan han nöjde sig med att ropa instruktioner till viktor. -Kom Viktor, Kom! Men till slut orkade inte Ville göra som Gustav sa och då somnade Gustav. Viktor fortsatte att komma ut fem-sex gånger till och sedan så var det gonatt.
Hurra!!!!  
Men det var jobbigt. Och imorgon så lär det väl inte vara direkt lättare heller. Men det är väl bara att kämpa på antar jag.  Och stackar Hugo som låg och väntade på att jag skulle komma in och läsa Bamse.
men det hann vi med sen när de somnat.
och snart börjar mitt favvoprogram på teve.
Mord i sinnet på teve 4.  Äntligen så kommer det fyra nya program!!
Åh, de är så BRA!
Gott, imorgon är vi lediga och har lite plick.-och -plock att göra. Så det känns bra att hnna det innan mitt nya jobb börjar (på tisdag).
Just nu verkligen ösregnar det ute och det är lite mysigt här nu när jag tänt lite ljus och hällt upp ett glas vitt. Och Robson Green (spelar huvudrollen i serien) på teve snart. Mmmmmm. Nu kan jag inte klaga.
ja, det skulle vara om nåt barn bestämmer sig för att inte vilja sova just nu - de får de sitta med och kolla färdigt på filmen. För se den - det skall jag.
Ha en fortsatt fin söndag...
/lotta

Vad tycker du då?...

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0