Tisdag. regn. punka.

Jaha, då var det iväg på morgonen. Vaknade upp till regn. trevligt när det smattrar mot taket, men inte så trevligt när man skall behöva gå ut och cykla i det. Hm.
Ungarna var på gott humör ända tills jag var tvungen att berätta för gustav att osten var slut. Då fick ha ett bryt och villa ha OST! Men det gick ju över (efter ett tag).
Klädde på alla och cyklade iväg mot Hugos skola först. Regn regn regn, kom fram och lämnade av Hugo, sedan upptäckte jag att vi var rejält sena till grabbarnas frulle, så jag fick trampa på allt vad tygen höll. Och då börjar det om möjligt regna ännu mer. Ösregn.

När vi är halvvägs till deras dagis så börja Gustav ropa om det ena och det andtra, men jag  hinner liksom inte stanna och kolla vad det egentligen är han vill, så då trampar jag på upp för alla (förb-de) backar, pust och flämt.
Kommer fram i ösregnet och ser att det plastluckan som man fäller ner över myggnätet på cykelvagnen har blåst upp, så det har ju skvätt in mycket vatten på killarna..... det var ju det Gurkan höll på att hoja om.
Suck.
Då ser jag plötsligt att innerslangen på cykeldäcket sticker ut som en ballong och nästa sekund säger det
PANG
och däcket smäller.
Tack för det.
In med killarna och då ser jag att både ombyte och blöjor är slut.
Suck.

Men nu är jag på jobbet, pigg och nyter. Eller vad man säger.
Igår var jag ju ganska trött och skulle ju gå och lägga mig alldeles genast efter jag hade bloggat sist. Tror ni det blev så?
Nä.'
Så klart.

Men jag sov gott i alla fall. vaknade med bägge småfisarna på var sin arm (som vanligt)
Nu skall jag jobba. skall fundera på vilken liten anekdot jag skall berätta från min vilda ungdom.
återkommer.
//Lotta

Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Anonym

hihi kan inte låta bli att skratta.....stackarn där inne staa han och ropade och ropade....och mamma bara trampar å trampar :-) Tur att Du hann fram till dagis innan cykeln pajade.....ibland har man bara otur !!!!!

2007-09-18 @ 22:28:43

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0