tydligen går allt att köpa.....

...till korrekt pris.



när Leif Silberski tar uppdraget att försvara barnamördaren (tänker inte ens nämna hans namn) så läser man i artikeln:

"- Det är min skyldighet som försvarare att gå in och ge honom allt stöd. Anders Eklund är en av de mest hatade och avskydda människorna i landet för ögonblicket, men samhället betalar mig för att försvara honom. "

JA precis. SAMHÄLLET betalar honom för att försvara. Men SAMHÄLLET (alltså VI ALLA) vill inte betala för hans försvar. Inte jag i alla fall.
Är det dit mina skattepengar går? Då slutar jag snart att betala skatt.

Han fortsätter: -"Jag kräver respekt för det jag sysslar med och man ska ha klart för sig att jag inte försvarar brott, utan människan bakom brottet. Jag avskyr gärningarna lika mycket som någon annan, men det innebär inte att man inte ska kunna försvara människan bakom gärningarna".   

Men kan man försvara ett odjur? han är ingen människa, han är en best. Skall ett odjur ha ett dyrt försvar? En kändis- och publiceringsgalen jurist som tar enormt mycket pengar för att försvara och få odjur som den här killen lösa ut på gatorna igen.

Är han värd det???

NEJ.


Vad tycker du då?...

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0