vad skådar mitt norra öga?

...när jag tittar ut.
Över mina nyplanterade små gullebulleblommor, över mitt nyplanterade plommonträd och min trollhassel. Över gator och torg, över allt.
Över allt.
SNÖ. och inte vilken snö om helst, utan den förrädiska "blötsnön" som inuiterna säger. Det dåliga slädförets tid.
Slask på svenska.

Jag kväver ett gutturalt läte, drar en djup suck och tappar tron på klimatet. Jag skakar på huvudet. mina mungipor dras nedåt den blöta jorden.

positiv twist; jag slipper vattna.


Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Linda

ja inte blev man GLAD precis över de där....suck

2008-04-12 @ 11:11:02
URL: http://aragon.blogg.se

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0