Astrid, här är vi!

..o vi fick fribiljetter till Astrid lindgrens värld, och åkte glada i hågen för att se Pippi, Emil och se andra sagofigurerna.

Egentligen skulle det kostat oss 800 spänn att gå in men vi var glada över att vi kunde gå in gratis,

Molnnen började flocka sig över Vimmerby, men vi gick med glatt humör inåt allt det kuliga. Emil såg vi, och Gustav, som är mycket rädd för Emils pappa (åtminstone på teve) satt faktiskt kvar i vagnen under hela föreställningen.

<<ja ni ser att Gustav är lite skeptisk

Strax efter att bilden togs så blev Ville stucke in kinden av en geting, och var lessen en stund.Men så här såg familjen Svensson i Katthult ut:

<<här har Emil fastnat med huvudet i en soppskål.

Vi drog runt hela området, kollade på det ena och det andra,och barnen sprang hit och dit och gjorde oss ervösa,dåViktor försvann (som vanligt) men jag hittade honom efter en stund där han satt och tittade npå små spårvagnar i ett skyltfönster på ministaden runt Villa Villerkulla.

<<här är alla grabbarna

tyvärr finns det inga kort på mig så det finns liksom inga bevis på att jag faktiskt har varit på alv.se men ni får tro mig på mitt ord.
men som sagt, jag hade nog inte velat betala över 800 spänn på inträde och sedan upptäcka att det kändes "rätt litet" och att en korv och pommes kostade över 55 spänn. Tur att jag hade gjort pannkakor som vi  smällde i oss. Annars hade det blivit så dyrt.

vi drog hemåt när himlen öppnade sig vid 15.30 tiden och ungarna var nöjda då.
Så jag tackar för fribiljetterna,men jag åker nog tillbaka till Astrid när ungarna ´har fått se lite mera av hennes verk.

Eller som Hugo sa,när vi gick ut.
han pekar på en bild av Astrid: -Vem är det för gammal kärring?
-men hugo, säger jag,det är ju Astrid. Hon som har skrivit om allt det här.............

mmm. men även om Astrid var en pärla, så känner jag att 800 spänn var för mycket.(om jag själv hade fått betala) men om Astrid hade levt så hade allting varit gratis......

i alla fall, när vi kom hem, så var vi extremt trött och alla sov tidigt. gustav hade krupp och idag har vi faktiskt varit på barnakuten och han har fått inhalera adrenalin pch fått kortisontabletter så att han skall få sova gott åtminstone en natt.
 
MEN nu hör jag någon som hostar därborta- Det är Gustav.  På något sätt så struntar jag i att OS är slut. Jag har inte sett ETT enda grej från OS. och det är jag stolt över. Japp.  gött.

nu kan livet återgå till det normala. Skönt.

Vad tycker du då?...

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0