men vart tog energin vägen då?

...ja det undrar jag. För idag är jag som en dränerat dike. Som ett utskitet äpple, eller vilken valfri frukt som du känner för.
Som en ballong med punktering. En lastbil med soppatorsk.

ja, likheterna är många.

jobbet har börjat. det är säkert därför jag är trött.
Så kan det vara.Men idag har jag gjort något intressant. Ett studiebesök.
Ni kan ju glo på bilden medan ni funderar på varför.



Beauty and the beast. Jag berättar inte vem som är vem.


Det är en boaconstrictor. Just det, den stryper folk. Några sekunder senare efter att bilden togs var han på väg upp för min hals och jag började känna mig lite nervös, det kan jag erkänna. Alltså ormar har jag inget emot, de är rätt coola, fast inte när de sticker ut tungan och luktar på min hals. Jag kände hjärtat dunka och tänkte att ormrackarn kan säkert sniffa sig till rädsla, och pulserande blodkärl, så jag svalde djupt och tog sakta ner armarna.

Jag frågade djurskötaren om han brukar bitas. -Eh, ja, jo, sa hon, och han kan bitas. Men bettet är inte giftigt. Däremot har han mycket bakterier i munnen och på huggtänderna så det känns ungefär som att bli stucken med 80 kanyler.

Jag såg migplötsligt själv, i en inre bild, liggandes på golvet med en boa som satt fast sina huggtänder i mina halskärl, och som långsamt slingrade sig runt huvudet för att klämma livsjuicen ur mig.

Men jag ville inte fråga hur hon visste att det skulle kännas som 80 smutsiga kanyler. Kanske har hon blivit stucken själv, kanske inte.
Kanske hittade hon bara på för att skojja lite med mig.

men han såg lite lömsk ut, det gjorde han, ormen.

Så ni får ursäka mig att jag är trött.

man blir det när man kommer levande ur dödens käftar....



Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Cissi

Oj....

Sarah och Michael tycker du är jättemodig. Jag med.

Grattis till Hugo förresten för rap tävlingen. Det var inte illa pinkat!

2008-08-13 @ 06:44:29
URL: http://kanadamamma.blogg.se/

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0