Rapmästaren på cirkus

igår var vi inne på karl-oskardagarna. det innebär tvåtusen olika stånd med diverse saker somm de säljer, tivoli och musik och konserter och det ena med det andra. En annan sak de oxå innebär är att eftersom det är en stro folk/stadsfest så är det ungefä rtiotusen personer där också....

Vi började tidigt på morgonen och drog in till stan.

Gick där och trängdes.

sedan på väg tillbaka till bilen så stannade vi till på Oxtorget där Nickelodeon (barnkanalen) hade lite happening. Där kunde man ta kort tillsammans med SvampBob Fyrkant  http://foxie.blogg.se/m_012006.html och det gjorde småkillarna....
Hugo däremot ställde upp i en rap (inte rappa) -tävling...De var fyra st som ställde upp och Hugo la av en rejäl rap som tog honom till final. Där mötte han en välväxt sjuårig (huvudet längre än honom och tjugo kilo mer) tje som la av en rap som hette duga, men Hugo satsade allt och slängde ur sig en rejäl BUUUURP och alla jublade och Hugo utsägs till segrare.
Oj vad man var stolt över hans, något udda, talang. Inget som visar å framtida yrkesval hoppas jag!
Mn han såg ut så här i alla fall....


Den stolte vinnaren!!

På kvällen gick vi på Cirkus Bambino, barnen, jag och kära svärmor.. En  tysk familjehistoria kan man säga. Det var typ en mamma, en pappa och deras fem barn varav den minsta var fyra, som hade en cirkus. man kan ju räkna med att cirkusen hade extremt låga personalkostnader i alla fall.  fast jag trodde slavarbete var förbjudet... De enda djuren de hade var hästar som sprang omkring i manegen, annars hade den väl allt som ungarna önskade.

En rolig clown (och ni vet ju vad jag tycker om Clowner) som hade en humor som verkligen låg på ungarnas nivå.. "-Nu blev jag så rädd att jag bajsar på mig...."  och Hugo skrek av skratt....  och vänder sig till mig och säger "-Mamma, nu ser du ju att Bambino var en bra clown!!!"

Eh, ja, jo. Kanske.

Rockringar och jonglerande med diverse föremål, balanserande på småungar, och allt möjligt. För 60 spänn per unge och 80 för vuxna så var det värt pengarna.

Nästa sommar skulle de komma tillbaka och ha cirkusskola. Och sedan hoppades cirkusdirektören på att ungarna skulle uppträda på kvällen.... Hugo nappade direkt. Han ville lära sig kasta kniv som Bambino.....

Eh, ja, jo. Kanske,

Kvällen aslutades med att jag knallade in till Malin och Mattias och tog ett parti Femhundra, och sedan fick jag gå hem när Ville fick hosta hosta och hosta (hästarna???) och fick inhaleras.

men men. Trevlig dag i alla fall.

Och idag bara ösregnar det, men det är väl bara vad man kan vänta sig nu när sommaren så plötsligt tog slut...

Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Linda

Vilken COOL tävling...Eliaz och mammas sambo hade FIS tävling när de var där och sov över OXÅ en udda tävling.....



Cool tröja sån har Eliaz oxå ;-)

2008-08-10 @ 21:16:26
URL: http://aragon.blogg.se/

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0