Skepp o´hoj. land i sikte!

Igår kväll fick vi åka med min kollega, som också är skeppare på ångaren Thor. Den 120år gamlaångbåten stävade ut från Kronobergoch med var Hugo och jag (och en del tyskar och halva hudkliniken som tydligen var och firade nån kollega som gift sig. Återkommer till det.

I alla fall så fick ju Hugo självklart agera lillskeppare och han tog sitt uppdrag på fullaste allvar. Skepparen pekade ut vad Hugo skulle sikta å och sedan styrde Hugo.

<< Maurits tar ut bäringen, Hugo följer

<< koncentrerade stora och små skeppare

<<och sedan ser han ut som en fjullfjädrad flottist! (man kan ju hoppas, hahahaha)


<<eller varför inte en blivande kustbevakare!!??


Tidigare på dagen så var det ju skolstart. Första klass. nervösast var nog vi föräldrarsom stod med tårar i ögonen på skolgården och såg våra små små små barn gå in genom dörren när skolklockan ringde. Nu var det dags. Nu är han så stor, och jag har på något sätt förvandlats tfrån en småbarnsförälder till en skolbarnsmorsa som skall köra till fotboll.

Eller så.

Men så här fin var han i alla fall:  


Spännande i klassrummet. Man förflyttades på något sätt själv till baka till den första dagen i skolan. Jag satt i en bänk i mitten vill jag minnas och mamma stod tillsammans med alla andra föräldrar nere vid väggen och jag minns att hon såg så där stolt och tårögd ut. Antagligen som jag satt och såg ut i hugos klassrum igår.

  <hugo upptäcker att de kommer att få läxor!

Jo. läxor ingår på något omärkigt sätt i skolans värld, Och det fick de erfara första dagen, de fick en läxbok som de skulle skriva ordet SOL i med stora och små bokstäver.
Nöjd och glad efter skoldagen kom Hugo hem och fick kramaroch pussar  av småbrorsorna

(syskonkärlek...)


och sedan var det dags för läxan vid nya skrivbordet!!!

Ja, nu börjar en ny era på nåt sätt. Nu har man skolbarn, snart börjar han väl gymnasiet och vill flytta hemifrån.....

Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Linda

Ja detta med läxor...E gillar det MEN vilket liv det var hemma när det blev liiite fel på S.et

2008-08-22 @ 07:54:44
URL: http://aragon-linda.blogspot.com/

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0