föräldrar från helvetet

Alltås, ibland undrar man varför en del skaffar barn. eller rättare sagt, man kanske har många skäl till att skaffa barn.
Det främsta borde vara kärlek. En längtan till barnet.

Men en del verkar skaffa barn för att använda som utställningsobjekt. Läste den hemska artikeln om skönhetstävlingar i Usa.
Skönhetstävlingar för barn.

Där barn inte får vara barn längre, utan en treåring skall ha perfekta lockar, lösögonfransar, mycket tyll i kjolen, och smink så att den naturliga lena barnhuden ser ut som en femtioårig kärrings puderdosa.

De får inte gråta, för då förstör man sminket. Man får bara tacka och ta emot om man blir utan pris, för så har man blivit utdömd som ful. Hur kan en treåring bli dömd som ful? Vad ger det för signaler och tankar för framtiden hos det barnet?

En skola för livet, en lärdom, säger de och drar med sig ungen land och rike runt för att visa upp det stackars själlösa barnet.

Själv tycker jag att barn skall få vara barn. Barn skall få ha choklad i hela ansiktet när det har ätit sitt lördagsgodis. Barn skall få slänga sig i lerhögar för att det är kul. Det skall synas att barn har haft kul.
barn skall få vara barn så länge det vill. Vuxen världens krav blir ändå tydliga så tidigt nere i åldrarna, och bara det är ju en annan diskussion.

Men hur det är; jag räknar detta som barnmisshandel. Både fysisk och psykisk misshandel av ett litet barn som inte kan freda sig, och som inte vet hur det är att vara barn. Att (oftast) mamman tvingar in sina barn under det missvisande och lögnaktiga "de tycker ju att det ar roligt" och därmed fyller ett stort tomt hål i sig själv genom att utnyttja sina barn.

Fängelse och terapi.  Det är det enda som gäller.

Eller som min morfar sa (på skoj!!) : -stryk ska de ha, det är det enda som hjälper.

föräldrarna då alltså. Barnen skall släppas fria, få ha mjukiskläder för omväxling, få hoppa i vattenpölar och vara lyckliga. Vara barn. Utan krav,

För vuxenvärlden hinner i kapp alla till slut. Jag lovar.


TÄVLING:
VILKET barn ser lyckligast ut??

 Viktor som äter glass

 
eller ett stackars amerikanskt barn. nysminkad och allt.  OBS: inte mitt barn.....

Nä. Made my point.

Vad tycker du då?...

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0