Fredagsfeber

Tro nu inte att det är härligt att det är fredag, eller att det skall vara veckans höjdpunkt.

Nä idag är det fredagsfeber. Alltså det är fredag och jag har feber. Lagom kul.

Jag är ett medicinskt unikum. Jag har aldrig feber. Jag kan ha halsfluss och vara sjukt dålig, men har jag feber? Nä.
Jag kan ligga i influensa och alla runt omkring mig stapplar runt med 40 graders feber och är dåliga, men jag? jag ståtar med en febertopp på 37,6.
Normalt ligger jag runt 36 i temp. så en grad upp blir ju som om någon annan hade 38. Och därmed feber. För sjukvården räknar allt över 38 som feber- och där kvalificerar jag inte in. Någonsin.

Men om man ringer till läkaren vill de alltid veta: -Har du feber?
-Ja, 37.5.Brrrr.
-Det är inte feber,
säger de.
-För mig är det det, säger jag. Jag ligger väldigt lågt annars.
-Sure,
säger de och ignorerar mina tafatta försök att få hjälp.

Och idag; säkert 37.8. Brrr. Ont i kroppen, Hosta så jag tror att lungorna skall passa på att krypa ut ur kroppen, det bränner i bröstet (som han sa som druckit Klorin)
Klen, men andra ord.
Och vad får jag för det?

Ingen feber. Räknas det som.

det borde finnas en grad till oss som alltid ligger lågt.
S.k. lågfeber.

Brrr.

Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Linda

Krya På Dej

2008-12-05 @ 21:31:55
URL: http://aragon.blogg.se/
>Jag som skrev: Daniel

Krya!

Du borde anmäla dej å kräva dina "låg-feber" råttigheter!

2008-12-05 @ 22:15:17
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0