Idag åker julen ut. banne mig.

Skönt att man äntligen kan få kasta ut julen, bokstavligt talat.
Lite synd är det att man blir av med adventsljusstakarna i fönstret för det lyser ju upp fint, men nu har man ju en ursäkt till att köpa sig en snygg lampskärm istället.
Och det är ju inte dumt det.

Måste nog åka till IKEA snart. Värmeljusen börjar ju att ta slut oxå.
Man eldar ju upp dem ganska ofta, jag menar det går ju en tio per kväll (minst).

MEN vad trött jag var igår kväll. Pelle ville spöa mig i poker, och det fick han gärna göra. Inte hade jag nån kämpar-anda inte. Orkade inte ens hoa när jag vann (nån enstaka gång).
Nä saknade helt gaisten igår.

Blä.

Senare i eftermiddag skall vi gå ner till Näckrosen och dansa ut julen. Då är det käcka allsångledaren som driver runt barnen i en stor cirkel runt granen och tvingar oss vuxna att hoppa som små grodor. Men det är ju för barnens skull. Och så får man fika och godispåse til barnen.
Eller om man gör som Gustav gjorde förra året, gick fram till tomten fem gånger och fick påse. (en till mamma, en till pappa...)

Skall ta med mig kameran, så får ni se. Men ni kommer inte få se mig på huk, hoppandes groda. Koackackack.
Det fick jag nog av när man var på Surte IP på midsommarafton när jag var barn.

Det var en tradition det som hette duga. Vi åkte alltid med Bibbi och Dieter och deras flickor Tina och Johanna. Sedan fick vi genomlida Svenne Kråka´s(musikmajjens) glada tillrop om att dansa runt midsommarstången. Efteråt fick man glass. Man var ju tvungen att muta med något.
Men annars satt vi mest på vår filt och fikade. det var mysigt det.
Man blev ju skadad för livet *hahaha*

Nån mer som minns detta? Johanna?

Dags att börja på lunchen. Skala potatis. Seda vet jag ine mycket mer. Får se vad jag skall hitta på.



Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Linda

IKEA.....där var jag i måndags och köpte TRE bruna fina lampskärmar men när jag kom hem så passade dom inte.....skulle haft de beiga men de var slut och eftersom man inte åker till IKEA så ofta eller ja det skulle man ju kunna men det är lite långt....så frågan är?? Vill du köpa mina bruna?? hihi du får det alltså....

2008-01-13 @ 11:01:47
URL: http://aragon.blogg.se
>Jag som skrev: Johanna

JA! Jag minns...med fasa!!! Detta har satt djupa spår i mitt psykiska välbefinnande.Det har tom gått i arv till min äldste son att sky midsommarstänger som pesten (vilket ju inte gör mig särskilt ledsen;-)). Vill dock minnas att det övriga samkvämet alltid var roligt! Om vi bara hade sluppit midsommar på Surte IP ;-)

2008-01-13 @ 20:33:52
>Jag som skrev: Tina

Visst minns jag! Om inte annat så blir jag brutalt påmind av fotoalbumen. Nu för tiden vill min äldsta dotter helst inte att jag dansar.
"Du är så pinsam, mamma" säger hon.
Och det vill man ju inte vara...
Frågan är varför alla andra små grodor inte är pinsamma de också. Hm...

2008-01-13 @ 21:40:54

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0