Nu har jag kört en "Tre små grodor"

...mot bättre vetande, skall tilläggas.

Men vad gör man inte för barnens skull. De tyckte att det var kul.

En stund. men det är ju alltid så, att de tycker det är roligt ett tag och sedan så är det dags att göra nåt annat. Och Allsångstanten/dansledarinnan kunde nog inte direkt läsa av barnen som låg ner på golvet och bara inte ORKADE dansa mera. Då var det liksom dags för fika. Så det fick vi, Gustav åt ungefär tvåhundra kakor (på en gång kunde man nästan tro).
Viktor ville inte dansa och skulle bara vara uppe i famnen på mig. Så det var ju inte så lätt att asa runt alla ungarna.

men som tur var hade jag kära svärmor till hjälp som sprang efter dem ibland. Ja, hugo dansade faktiskt, fastän han hade sagt innan att han ABSOLUT INTE skulle dansa (det var ju bara FÖR pinsamt, som han sa).
Men han svängde sina lurviga ett tag i alla fall.

Efter fikat så blev det lite mera dans (konstiga danser från 1800-talet, kändes det som) och DÅ....syntes tomten genom fönstret! (som tur var)

Alla barnen blev helt galna och tillslut fick vi ner alla barn i en fin liten ring och så kunde herr Tomten dela ut lite godispåsar.

Men när Tomten klev in i salen så stirrade Hugo påhonom och teaterviskade till mig; -Riktiga tomtar har inte jeans! (vilket den här tomten hade under den röda rocken.)

Så sant så sant.

Här är lite bilder förresten. Det finns INGEN bild på mig när jag hoppar groda. 
Synd va´?  ;-)

image145
här är det farmor, hugo och Gustav som svänger sina lurviga!

image146
Här gör gustav "Imse Vimse spindel"

image147
Kaknyllet Viktor

image148
Här får tomten fin eskort av Gustav och Tim.



Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Johanna

oh lala, en tomte med glitter i dressen minsann! Hehehe

2008-01-13 @ 20:36:15
>Jag som skrev: Linda

Mysigt att dansa ut granen/julen :-)

2008-01-13 @ 22:04:06
URL: http://aragon.blogg.se

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0