Slask, och en jädra hundbajs

Imorse så fick jag absolut slut på tålamodet när det gäller hundmänniskor som konstant struntar i att plocka upp efter sina små och stora vänner.
Utanför vårt hus så brukar det vara nån hund som bajsar, och det är ju så himla najs när ungarna går och trampar i den, barnvagnen rullar i dem och alla skolbarn som går förbi får det under skorna.
Och lukten....

Ja det vet ju alla hur det stinker.

Så nuhar jag blivit nån sorts riktig ragata-kärring och står i fönstret ibland och håller kolla på vilken hundägare som inte plockar upp. (jag vet, säg inget, jag har blivit medelålders tydligen)
Och imorse så jag henne.

Fett hår, rökandes, ovårdad tjej i tjugoårsåldern som släpade omkring på en labbe. Och så bajsar den utanför vår häck.
Hon plockar inte upp.

Spänningen stiger.....

jag går ut på trappen och frågar om hennes hund precis bajsade.
-Eh, ja, jo det hade den ju gjort.
Bad henne plocka upp. (på ett ganska trevligt sätt)
Hade inga påsar med sig sa hon.
-Nähä, sa jag och fortsatte, -Men då skall du få låna en av mig.
Gick in och hämtade en vanlig fryspåse, som hon fick.

Man såg att hon skämdes. (bra)
Hoppas att hon inte kommer tillbaka.

Jag ligger på vakt.

image134

Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: J

Tjong i kalsongen så jäkla bra gjort av dej!! Skulle själva aldrig vågat gå ut å säga så.

2008-01-07 @ 23:04:45
>Jag som skrev: Linda

hahahahahah vad BRA gjort.....även om vi har hund så verkligen HATAR jag när en hundägare inte tar upp efter sig

2008-01-07 @ 23:33:44
URL: http://aragon.blogg.se

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0