Storm på G??

...men jg hoppas att vi får behålla strömmen. Det är ju ite riskabelt sådär när man bor på "landet". Förraq året var vi utan ström i en vecka har jag för mig. Men det gick bra att laga Bullens varmkorv på gasolköket. Och lite mysigt är det ju med stearinljus.

Det blåser som 17 idag och snön yr runt. fast jag borde nog gå ut med ungarna en liten stund i alla fall.
Inte bra tt sitta inne hela dagen. Fast vi har det bre, eldar i spisen och myser.

Fast i natt var ju inte så mysigt.

Var hungrig påkvällen när jag gick och la mig, men tänkte inte mer på det. Vaknade vid 01.45 av att jag kände mig konstig, kunde inte ligga stilla liksom, mådde lite illa, hungrig. Lågt och väntade på att Ville skulle somna så jag kunde gå upp och ta mig nåt.
Tog en timme innan han somnade, men då var jag tvungen att ta mig upp i köket på darrande ben, hade  tunnelseende, fram med fruktsockret och försökte få i mig. Ville kom upp, ledsen och pockade på uppmärksamhet.
Jag ville bara vara ifred. Kunde inte stå på benen.
Pär kom upp och tog Viktor. Jag ramlade ihop i en hög på köksgolvet och spydde.
Pär tog fram sophinken och jag spydde igen i den.
Han tog fram mjölk, mycket dextrosol i, gjorde macka. Jag tvingade i mig.

Blev bättre efter en tio minuter eller så. Kunde gå och lägga mig.
urk. Mår konstigt idag, känner mig bara jättetrött (och hungrig hela tiden)

Konstigt va.
Skulle varit intressant att veta vad jag hade i blodsocker där.....
Tur att Pelle var hemma.

Nåväl. Nu äår det dags att gå ut.

På med pälsen!

Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Elin

tittar in och säger hej...

2008-01-04 @ 13:06:34
URL: http://prinsipesans.blogg.se
>Jag som skrev: Linda

Usch det lät inte skoj...:-(

Ja jag hoppas oxå att strömmen INTE går..vill inte.. men förra året var vi väl bara utan ETT dygn?? **funderar** var det inte stormen PÄR?? Jaja skit samma jobbigt att vara utan ström iaf.....

Hoppas Ni får en trevlig helg / Linda

2008-01-04 @ 14:44:29
URL: http://aragon.blogg.se

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0