Varför skall alltid kärringar lägga sig i??

Vad är det med kärringar? Tror de att de har nån sorts universell rättighet att lägga sig i?

Alltså, när vi var ute förut så blåste det ju och yrde snö.
Jaha. = Vinterväder.

Vi var på väg från affären, jag sköt på vagnen med tvillingarna i och Hugo halvlåg över sin snowracer som han ville ha fastspänd i vagnen så att den drogs efter. Det blåste ju som sagt, motvinds.
det var femtio meter kvar till övergångstället där vi skulle korsa och byta färdriktning s.a.s och då skulle vi gå medvinds.
Då när vi är på väg där så kommer det en kärring och säger: -Stackars barn! (Jaha varför det då tänkte jag)
-Oj vad det blåser! fortsatte hon. (ja det är vinterväder du)
-Stackars barn, sägr hon igen. (men vad VILL du???)
-Kan duinte vända vagnen? säger hon.
-Nej det behövs inte, sa jag, vi skall svänga här borta.
-Stackars barn. Menar du att du inte kan DRA vagnen baklänges? (Nä jag ORKAR inte knyta loss snowracern och vända vagnen och allt för tio meters skull)

-Nej det går så bra så. sa jag och fortsatte.
Då snörpte hon på munnen och gick.

Jamen tänk på Barnen på Frostmofjället? De hade minsann inte Reima Tec -overaller, PoP mössor och supervantar, och superunderställ och raggsockar, och skidluvor och fan och hans moster.
De fick gå i näverbyxor, lappmössa och vara jäkligt glad om de hade en skinnpung att gömma sig under.





Jamen, lägga sig i! Det är ju inte så att jag borde anmälas till Socialen för vanvård? Eller?

KÄRRING!


Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Gubben

Kul gumma!
Inget att bry sig om, fast kunde du inte ha vänt vagnen. STOPP jag skämtade!!!
Tror inte hon gjorde så när hennes barn var små, om hon har några!

2008-01-04 @ 19:19:45
URL: http://mhats.blogg.se/
>Jag som skrev: Linda

hahaahahaha tror jag har mött denna kärringen i byn oxå haha
Isomras satt jag och min kompis Anna med hennes tvillingar vid övergångstället vid VC ja säkert det du oxå menar hihi skit samma.....
Då gnällde Sixten lite, då kommer tanten fram det första hon säger är :
åååå är det TVÅ???

Hm när du ser nog dubbelt kärring...sen säger hon jag tror han får solen i ögonen vänd på vagnen så gråter han nog inte...dum som man är kommer man ju inte på förren efteråt VAD man skulle sagt....så det är säkert samma kärring som du idag träffade...

2008-01-04 @ 22:34:23
URL: http://aragon.blogg.se

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0