Grattis svärmor!

Det är så här:

Jag har världens bästa svärmor. det är sant, och ingen kan slå mig på den punkten.  Min svärmor finns alltid till hands  och hjälper oss när det strular till sig, ja annars också. Min svärmor är världens bästa farmor.
Mina barn ÄLSKAR sin farmor och farfar.
farmor kokar äppelmos av egna äpplen, som Viktor älskar att äta.
farmor gör mannagrynsgröt till Gustav som han slevar i sig med välbehag.
farmor lagar Hugos byxor på ett fantastiskt omärkligt vis, som jag aldrig kommer att göra.

Min svärmor överraskar mig genom att ha städat huset när jag kommer hem. Min svärmor manglar mina lakan.
Min svärmor skaffar kläder till barnen, "för det var ändå så billigt".
Min svärmor är alltid glad, snäll och omtänksam.
Hon ger barnen godis när jag inte ser på, och lagar kött sås och potatis "för det är mat som barnen behöver."
Min svärmor kommer fullastad med nybakade bullar och stoppar i min frys.

Min svärmor är en vän som finns där för att lyssna. Med henne kan man skratta och gråta.
Min svärmor har hållt vår döda dotter med varsamma händer , och har med lika varsamma händer bytt blöja på alla våra barn och torkat snor och tårar som tröst. Min svärmor får alldeles för lite uppskattning av mig.
Jag vill att hon skall veta att hon betyder allt.

Så,  Grattis på födelsedagen.




Grattis kära Gittan!!!

Du är ett av de kugghjul som får vår värld att snurra smidigare.


här sitter farmor och läser sagor.



farmor som bakar pepparkakor


TACK för att du finns.


Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Anonym

Jaha och här sitter jag uppe i Torsjö och GRÅTER :)



Vilket FINT inlägg.... tror säkert att Du har världens bästa svärmor....så GRATTIS från mej oxå



Linda

2009-04-21 @ 21:44:20
>Jag som skrev: Daniel

Man grattar!



Inte alla som har en sån fin svärmor vågar jag lova!

2009-04-21 @ 22:41:55
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
>Jag som skrev: Gissan

Kan jag åxå få låna henne...?

Jag har ingen svärmor... :(

Vill ha Gittan. ;)



Men du..."er döda dotter"... så tragiskt. Visste inte. Beklagar.



Kraaaam till dig.

Och grattiskram till Gittan

2009-04-21 @ 22:45:29
URL: http://gissan.blogspot.com

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0