lite slitig dag. Eller, nej förresten...

Jag bara skojjade kände jag. Vi satt på jobbet och var med om en upplevelse. Det var en snubbe som skulle föreläsa om ADHD.
Det var ju sådär, kan jag ju säga. Han slutade aldrig. Men sedan väntade ju en trevlig lunchbuffé och till och med efterrätt fick vi. Inte dumt. Det är ju inte så vanligt att man blir bjuden på lunch och hela konkarongen.
Fast något saknades. Men det bjöds det på när jag kom hem.

Då fick jag tag på min kära granne Malin som fått helt nytt jobb. På ett mycket kvalificerat jobb, och jag fick äran att vara referens. nu visade det sig att hon fick jobbet, så vi firade med ett par flaskor champagne på den solindränkta altanen.

trevligt och vansinnigt gott.

Sedan grillade vi mat och nu så är det barnens sängstund. Så det gäller att få dem i säng så att man kan få ha det lugnt och skönt sedan.

För så är det bara - de är söta är de sover.   Och lugna.

Men som tur är hittade jag inga gemensamma beröringspunkter med de symtom på ADHD som jag fick mig till livs idag och barnen.. Så jag antar att de kan få rusa lite. Turboungar.

Förresten. Trevlig valborg! Vi får inte elda i vår kommun för det är så torrt, men jag tänker mig barndomens brasor.





"Vintern rasat ut ...."

bara för det så bjussar jag på en av mina favvosar när det gäller Valborg:


Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Gissan

Champagne är himlans gott..

Skön valborg till dig åxå

Kram Gissan

2009-04-30 @ 21:31:27
URL: http://gissan.blogspot.com

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0