En helt hysteriskt dagisverksamhet

idag är det på nåt sätt "Hysteriska barn"dagen.

Vet inte vad det är, om det ligger nåt i luften eller som det kom med modersmjölken.

Alla barn är som galna idag. Bråkar, skriker,  får spel och allmänt obstinata. Och jag står som ett frågetecken....
Småkillarna retas med varandra och busar, H och hans polare E är som små ettriga hundar mot varandra. Gråt och tandagnisslan som vi för det mesta lyckas prata bort.

vad har hänt?

Jag mutar med lördagsgodis.
Jag säger till.
de får springa i snön.
jag säger till på skarpen.
De får titta på favvofilmen.
Jag får använda "blicken"
De får spela PS3.
Jag får argumentera på bästa sätt.
De får tacopaj.
Jag kör konflikthantering på högsta nivå.

Hoppas att alla somnar tidigt ikväll!



Vad tycker du då?...
>Jag som skrev: Gissan

Detta får mig att tänka på hur jag hanterade konflikter ibland med mina twins när de var små...

När de gjorde nåt o jag sa till o de inte lyssnade så sa jag... "Jag räknar till fem!" Jag sa inte mer än så. Lydde de inte så började jag räkna "Ett...två....tre...fyra...f..." O vips så gjorde de vad det nu var det handlade om.

Jag sa ALDRIG vad som händer OM jag behöver räkna ända till fem. Jag har själv ingen aning.. hahaha

Var jag riktigt arg så sa jag att jag räknar till tre... :)))

Vetefasen va det var som fick dem o lyda pga bara det men det funkade.. Hahaha..testa på dina.. kan funka.

//G

2009-02-21 @ 18:44:25
URL: http://gissan.blogspot.com
>Jag som skrev: treamigos

JO det kör jag redan. Fast till tre. På 7 åringen funkar det.

På tre ½ åringarna står de bara och glor och undrar varför jag räknar....hahaha.

"varför räknar du mamma,"



//Treamigos

2009-02-21 @ 18:49:53
URL: http://treamigos.blogg.se/
>Jag som skrev: Linda E.s mamma :-)

Förr räknade jag oxå och det funkade på lilleman men inte nu....



Hoppas de somnar snart...igår var de uppe till 21.30 inte sov de länge idag inte... (07) så de är nog trötta oxå...så släng dom i säng...det blir en lååång dag imon oxå :-)

2009-02-21 @ 19:33:09

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0