Varför tar vissa inget ansvar?

Satt i min lugna ensamhet och slösurfade runt.
Kom in på en skön sida som heter Bloggtipsarna, som tipsar om olika inlägg runt omkring i bloggosfären.

Där hittar jag en länk till en blogg som jag surfade in på, för att se vem denna människa är som folk skriver så illa om, och varför.
Jag ville egentligen inte ens länka till honom för jag blev rent ut sagt förbannad när jag läser vad han skriver.

Här är en kille som har fått ett läsarmejl. Tydligen en osäker tjej i ungdomens vår som undrar hur man bäst går ner i vikt, för "hon behöver verkligen det". Jag kan säkert gissa att hon antagligen INTE behöver det, men tanke på vilken läsarkategori Dennis lockar.

I alla fall; hans svar lyder som följer:

När det gäller det som du kallar för dieter är det viktigt att veta att det tar tid för kroppen att ställa in sig på en viss kost. Om man börjar gå på en diet där man äter t.ex. var tredje dag är det viktigt att man är medveten om att det tar en stund innan man klarar av att vara matfri i två dagar och äta den tredje. Alla fuskar väl ibland, även jag! Efter ett tag börjar man komma in i det hela och då klarar kroppen av att vara utan mat. Det kallas för detox och man renar kroppen från massor med skit som man får i sig i vardagen.

Men HALLÅ! Är du från den här världen? Vart har du fått den här kunskapen? hur har du växt upp? Fanns det ingen i ditt liv som har berättat att självsvält är FARLIGT? Att kroppen klarar att vara utan mat? Och det värsta är att unga tjejer och killar med dåligt självförtroende och minimal kunskap och kroppsliga funktioner lyssnar på detta skitsnack, och tar det för en sanning.

Jag var tvingad rent ut sagt att lägga en kommentar. lät så här (så slipper ni besöka hans sida för att kolla)


Allvarligt talat.
Jag blir jävligt beklämd hur du kan gå ut och rekommendera en "diet" där man äter var tredje dag.
Du som bloggare har ett ansvar gentemot de som läser din blogg, och det verkar mest vara osäkra ungdomar som vill passa in. Att ge dem "råd" som enbart kommer att leda till att de förstör sin kropp är synnerligen oansvarigt och rent ut sagt idiotiskt.
Hoppas du kan stå för dina inlägg och inse vad för dynga du sprider även när du mognat som människa och växt upp.

Nog talat. Nu satsar vi på positiva saker istället. Som den här bloggen. Gissan.


Vad tycker du då?...

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0