vem uppfann begreppet mjölkfritt

grinig unge kräver mjölkfritt.

Misstänkt mjölkallergi och då skall man ju dra bort ALLT som kan tänkas innehålla mjölk. Alltså, jag kan meddela att det är mjölk i allt.
Förutom i vatten.

Men det skulle inte förvåna mig om det finns nån som hittar spår av mjölk i vatten med.

Så tills den här prövomånaden är över så får det stackars barnet äta sojaost, som luktar som vanllig ost, men som ser ut som en gummibit. Hur det smakar vet jag inte, för jag har inte vågat smaka.  drickbart är soja/havremjölk, det stackars barnet kommer att förvandlas till häst till slut. Inget smör inget som kan ens misstänkas innehålla mjölk. Det värsta är att Ville älskar choklad. Finns det choklad utan mjölk??

tror inte det,

jag hoppas verkligen INTE att det är mjölkallergi. Inte. För då får man tillbringa livet med att läsa innehållsförteckningar mycket noga.

Suck.


Vad tycker du då?...

Skriv vad du tycker (snällt tack):

Jag heter så mycket som:
Glöm aldrig mig!?

E-post: (syns inte)

URL/Bloggadress:

Vad jag vill ha sagt är...:

Trackback
RSS 2.0